Publicerat Juni 14, 20169 yr Detta är en populär post. Hultafors har just släppt två knivar nischade inom "vildmarkssegmentet", OK1 och OK2. Fick hem dem igår och tycker de känns lovande. Skaften känns igen från äldre hultaforskninvar men bladen är nyutvecklade (kolstål) och slidorna har hållare för tändstål. Den ena känns mer lämpad för sommarhalvåret och den andra passar nog bra i näven utan att man behöver ta av sig vinterhandsken. Jag har inget pris på dem men min spontana tanke är att det inte finns någon anledning att köpa en brandad nonamekniv från Engelson, Stabiloterm eller någon annan stans när dessa väl hittat ut i butik. De känns spontant som rejälva slitvargar som man kan köpa nya av inför varje säsong utan att det kostar mer än ett besök på älgbanan. Kommer att testa dem under sommaren och förhoppningsvis ha ute en recension i god tid innan bockjakten. http://lipoptena.blogspot.se/2016/06/hultafors-vildmarksknivar.html
Publicerat Juni 14, 20169 yr Första reaktionen när man ser det är 49.90kr på Julia i en stor korg vid verktygen Ser ut som vanliga "slitochsläng" knivar man har liggandes lite överallt. Dvs inga unika innovativa knivar direkt!?
Publicerat Juni 14, 20169 yr Författare Nej, det är absolut inga unika innovationer men de förefaller rätt genomtänkta. De har en avsevärt mycket högre finish än slit och slängknivarna som säljs vid utgången på byggmax/jula/whatever eller de brandade kinaknivarna på biltema/engelson/whatever.
Publicerat Juni 14, 20169 yr Författare Rek utpris i butik: OK1 140-145 kr ex moms OK4 160-165 kr ex mom
Publicerat Juni 15, 20169 yr Har du fått dessa för test eller köpt dem själv? Mtp formuleringen "fick hem dem igår" menar jag.
Publicerat Juni 15, 20169 yr Författare 5 hours ago exabit sa: Har du fått dessa för test eller köpt dem själv? Mtp formuleringen "fick hem dem igår" menar jag. Jag har fått dem för test. Vet inte riktigt om de börjat skeppas ut i butik ännu. Med tanke på vilken säsong det är så blir det lite mer vildmarks och fisketest än renodlat jakttestande. Men kanske håller jag på att skriva själva recensionen tills i augusti så jag hunnit kolla hur de funkar för flåning och urtagning. En grävling duger ju gott om jag inte får fler grisar innan dess.
Publicerat Juni 15, 20169 yr Ser onekligen fina ut och borde räcka för en säsongs jakt & styck! Kommer definitivt köpa minst en till de priserna, även om Frost:arna är otroligt prisvärda annars!