Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Choker till SKB 605

Featured Replies

Publicerat

Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig hitta choker till SKB 605 12/70?

ännu bättre om någon har några liggandes.

det är ju rena djungeln.. iallafall för mig som nybörjare :/

Publicerat

Har du ett prefix AS framför individnumret hade jag lätt köpt Briley - dels är de duktigt mycket bättre än orginal, dels finns de. SKB som japansk tillverkare har nämligen konkat och namnet drivas numera från USA som säljer turkiska kopior.....

/T

Publicerat

Snacka med Nigel på Teague. Svarvar han choker till den bössan så blir det inte bättre än så om du frågar mig i alla fall ;) 

Dock gäller det som pmt skriver att du måste ha AS som prefix, annars är det ingen japansk SKB och då vete sjutton vad som passar till just din bössa?

Publicerat
  • Författare

Okej :)

Nu står det NS som prefix på min. kanske inte går med Briley då? det ska jag kolla upp!

Vad jag fattade på SKB-hemsidan så är det en japsare, men jag kan ha missuppfattat det.

Teague har jag läst att många beställt sina choker ifrån, så det lär ju säga en del :) Har precis fått svar från Torsbohandel att dom har choker till min bössa. Så nu ska jag höra vad det är för grejjer!

Har bara 2st cylinder choker nu... ;/

Tack å tack

Publicerat

Nja, nu har jag funderat lite mer... Är inte alla SKB även med prefix NS, NGS, och NA tillverkade i Japan även om de kan benämnas som "New SKB"? Vad säger du pmt? SKB är verkligen inte min starkaste sida... :huh:

Mig veterligen är det samma choketuber på dessa varianterna. (1300, 1900, 3000, 385, 485, 505, 605, och 885-N) och således torde du kunna köpa choker till din 605 från alla tillverkare som har till den.

Publicerat

Jag vet att förr hade dom Winchoke systemet , och jag har en kompis som

sålde Briley förr tror han har en hel del kvar till win/SKB  skicka PM så får du 

hans kontaktuppgifter 

/P

Publicerat
16 hours ago Wizard sa:

Nja, nu har jag funderat lite mer... Är inte alla SKB även med prefix NS, NGS, och NA tillverkade i Japan även om de kan benämnas som "New SKB"? Vad säger du pmt? SKB är verkligen inte min starkaste sida... :huh:

Mig veterligen är det samma choketuber på dessa varianterna. (1300, 1900, 3000, 385, 485, 505, 605, och 885-N) och således torde du kunna köpa choker till din 605 från alla tillverkare som har till den.

Jo, men då är det lite skiftande vad där sitter - med AS är det liksom klart.

För NS/NA etc så kan det vara WinChoke men man får skruva ur en och kolla noga innan man beställer.

/T

• 6 months later...
Publicerat

Hej. 

Jag har samma spörsmål som trådskaparen. Samma bössa,  NS*****. 

Sitter nu på choker full, imp och skeet (ett, fyra och fem hack). 

Tänkte investera i någon mellan dessa. Problemet är att jag är osäker på vilka som passar, men borde vara winchoke? 

Knappt 38mm totallängd, 15-16 mm längd på gängningen som börjar 5-6 mm från "botten". 

IMG_20170112_084351.jpg

Publicerat

Jag har en kompis so var agent för Briley förut , han har lite choker kvar och sist jag kolla till bla win/skb  skicka PM så får du hans nr om du är intresserad