Publicerat Juni 17, 201610 yr Soundscope, Starkey, jägaröron osv, vilka av dessa är vettiga nu för tiden? Jag vet att det har behandlats innan, men utvecklingen går som bekant framåt inom elektronik. Detta inköp kan få kosta, bara det blir bra.
Publicerat Juni 17, 201610 yr Har ej testat själv men hört att peltors nya stoppa i örat skydd är bra.
Publicerat Juni 17, 201610 yr Kompisen har Peltor och är nöjd, dock dämpar de inte lika bra som kåpor. Flera andra är väldigt nöjda med sina Soundscope, funderar på sådana själv, dyra men bra, går att koppla jaktradion till.
Publicerat Juni 17, 201610 yr Har haft soundscope i 11 år och har dem än. 1 gång i början på garantiservice och en annan gång för ca 3 år sedan på service har jag haft dem. Kände mig aldrig bekväm med kåpor på jakt, med dessa har jag troligen sparat en hel del av min hörsel. Kollade läget på en inhemsk jaktmässa för en vecka sedan där Siemens ställde ut med dylika pluggar. Tekniken har säkert gått fram en aning men med fungerande pluggar blir det inga nya nu. Priset låg på samma nivå nu som för 11 år sedan trots att det dykt upp flertalet andra tillverkare. Som nämnts tidigare så skyddar ju dessa inte som kåpor, men de är ju inte heller tillverkade för att enbart till fullo skydda hörseln vilket hörselkåpor kanske mera är.
Publicerat Juni 17, 201610 yr Har haft Soundscope i tre säsonger. Har utnyttjat garantirepetitioner till fullo. 7 gånger har dem varit inne. Bättre än kåpor på att bestämma riktning. Klarare ljud.Dämpar ok men inte för intensivt skytte på fågel. Hopplösa i kraftledning gator. Fick gjuta om mina 2 gånger. Gillar inte slingan där jag knäkt 4st har fått 2 på garanti. Tänk på att de är skyddsutrustning. Så tala med jobbet. S.
Publicerat Juni 18, 201610 yr Gjutna pluggar är givet. Soundscope är riktigt bra och earsafety som har agenturen är toppen att ha o göra med. haft mina 4 år utan knussel, man får byta vax-skydden emellanåt och i vintras fick jag även byta ena batteriluckan, till en kostnad på hela 30kr tror jag det var.
Publicerat Juni 18, 201610 yr Har ett par gjutna Soundscope pluggar och är hel nöjd. Har haft dom i två säsonger och har inte haft några problem med dom. Använder dom även när jag bygger och kör handklingan eller gersågen. Har haft dom i hela dagar när man hållit på med diverse arbeten. Har inte provat någon annan variant av pluggar så kan inte göra någon jämförelse. Men har ju haft aktiva kåpor men det är ju som natt & dag.
Publicerat Juli 3, 201610 yr Jag har haft Soundscope i 5 år nu. Fick lämna in den ena direkt efter jag fått dom då den tryckte och skavde oerhört. Hur dom lyckades göra så att den passar utan att göra om avgjutningen vet jag inte, men det blev i alla fall riktigt bra och de löste problemet snabbt och smidigt. + sidan: Fastnar inte i snårig skog. Väger lite Riktigt bra ljud där man lätt kan höra varifrån ljudet kommer. - Sidan: Stör som fan när man är i närhet av kraftledningar. Min 31Mhz radio stördes ut (fick mycket begränsad räckvidd). Jag kommer köpa Zodiz one till denna säsongen, så jag hoppas att det var radion som inte gillade Soundscopen. De var ingen höjdare att behöva springa runt med kåpor i Jämtland nu när man vant sig vid snäckorna!
Publicerat Juli 4, 201610 yr Har haft Soundscope i snart 4 år och är nöjd. Precis som alla säger, bättre ljud och riktningsbestämmelse och framför allt sitter de i när de behövs. Tyvärr kommer de aldrig att fungera i närheten av t.ex. kraftledningar eller andra växelströmmar, jag hör t.ex. något i bilens elsystem. Det är för att hålla upp batteritiden har de valt att skicka ljudet från radion via hörslinga i stället för bluetooth som jobbar på helt andra frekvenser.