Publicerat Juni 22, 201610 yr Så här är det: Laddade upp 5 patroner förra sensommaren. Gick skit! Spred så innifaen... Vi pratar +50mm...Jag klassar mig som nybörjare i handladdandet men denna spridning har jag ej sett förr. Åkte moloket hem och laddade upp några till Oryx 286gr istället efter ett recept som jag vet fungerar bra så att jag klarade av hösten. (Jag har givetvis de flesta kvar) Kula: Woodleigh 320gr PPSN. Använde N203B - 56gr - som pådrivare. Federal 215 som gnisttändare. Vapen: Blaser R93 - 52cm pipa och en Stalon whisper i den farliga änden(om det nu kan ha nån inverkan). Men nu har jag tänkt göra ett försök till med Woodisen. Har också råkat köpa Oryx 325gr. En fundering från en handladdare med begränsad erfarenhet: - Är det rimligt att valet av krut har orsakat spridningen? - Eller är det friflykt/headspace/fel färg på laddpressen/handladdaren själv/annat fritt valt skäl som torde vara boven? Söker input (som det så modernt heter) från mer erfaret folk innan jag, likt en ivrig frikyrklig besökares vid en frälsning, sätter mig vid laddhörnan i garaget och börjar produktionen av vildsvin-, älg- och hjortslägga. Shoot
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.