Publicerat Juli 3, 201610 yr Hej, finns det någon telefon ni kan rekommendera för strokepatienter. Min mamma fick en stroke i april, hon är högerhänt av naturen men denna sida har tagit lite "semester". Det hon behöver är en telefon som är enkel i sin hantering( greppvänlig) och samtidigt "knappvänlig". Tacksam för alla goda tips!
Publicerat Juli 3, 201610 yr Detta är en populär post. Doro gör väl telefoner "för äldre" som ska vara lite enklare. http://www.doro.se
Publicerat September 9, 20169 yr rekommenderar dessa DORO telefoner, svärföräldrarna hade en.....vansinnigt stora knappar.
Publicerat September 9, 20169 yr Håller med övriga om att Doro är perfekta telefoner för äldre människor eller om man är lite justerad. Lätthanterliga och stoora tydliga knappar.
Publicerat September 10, 20169 yr Ett annat problem är fjärrkontrollerna till TV apparater. Dom har för små- och alldeles för många knappar som inte behövs dagligen. Mina gamla grannar ( många äldre är köpstarka ) hade en stor TV, båda var sportintresserade och lite lomhörda. Dom lyckades jämt trycka sig in i någon meny genom att trycka på fel knapp när dom skulle höja ljudet innan fotbollen skulle börja. Då kom Ernst springande in och frågade om jag kunde hjälpa dom- igen.... Till slut tog jag en tunn plexiglas- skiva och fräste till samma storlek som fjärrkontrollen och fräste fingerstora runda hål vid knapparna for av/på, kanalväljare och ljud. Den tejpade jag fast på fjärrisen och skrev med stora bokstaver vad som hände vid respektive hål. Gammalt folk behöver inte mer. Det borde vara två fjärrkontroller med en ny TV: en simpel sådan med stora (och få) knappar för gammalt folks dagliga bruk och den vanliga som barnbarnen kan gå in i menyerna med när dom kommer på besök. Mina gamla grannar då? Ja dom är tyvärr borta nu, men det fortsatte att finnas anledningar till att dricka en kopp kaffe och ta en rök även efter fjärrkontrollen funkade
Publicerat September 10, 20169 yr Fan genial lösning nu så ska jag kopiera det. har inte plexi eller makrolon så det får bli 6 mm rostfritt!!
Publicerat September 10, 20169 yr 1 minute ago JOBEno1 sa: Fan genial lösning nu så ska jag kopiera det. har inte plexi eller makrolon så det får bli 6 mm rostfritt!! Det där var oxå en genial lösning, som skydd mot hund tänder. Här har det gott åt några stycken.
Publicerat September 10, 20169 yr 1 hour ago Dansken sa: Skaffa Australian Cattledogs. Då händer det inget med inredningen Men då uppstår ett nytt problem, vi har ju inga Cattle`s att jaga här
Publicerat September 10, 20169 yr Dom är inte så "picky".... Dom gillar ingen utanför familjen, så dom hittar nog på något att jaga
Publicerat September 10, 20169 yr vill man kan man massakera en fjärrkontroll genom att skära bort onödiga knappar, sedan bara tejpa över hålen, köp en extra och gör på den, min far har kvar, av/på, volym, kanal upp/ner
Publicerat September 10, 20169 yr 6 hours ago JOBEno1 sa: nu så ska jag kopiera det. Till dig själv eller svärfar?
Publicerat September 10, 20169 yr http://www.doro.se/doro-liberto-825.html Inga knappar, vilket inte behöver vara en fördel för den äldre publik. Min fader som har jobbat lite mer än 40 år som skogsarbetare fick nyss tag i en Ifån 5, han lyckas med många luriga saker såsom att låsa sitt SIM, han kan ju fortfarande använda kameran och han slipper få några samtal, perfekt enligt honom.
Publicerat September 10, 20169 yr 4 hours ago Dansken sa: Till dig själv eller svärfar? Hehe det vet man aldrig, Ska nog fixa någon av dessa ser jag