Publicerat Juli 10, 20169 yr Detta är en populär post. Ingen har väl undgått min kärleksaffär med Delta Forest II och hur mycket handkikaroptik man får för pengarna. I samband med detta dök även några önskemål upp om att prova Delta One 8x32. Idag fick jag möjlighet att göra det och här är en kort version av de första intrycken. Smidigheten är mycket bra men jag tycker inte att optiken kommer upp i riktigt samma klass som Forest II. Nu jämför jag iof sig en 8x32 med en 10x42 men det spelar nog mindre roll. Till Delta One's fördel är såklart den mindre vikten och det nätta formatet. En pikant detalj i sammanhanget är att fokuseringsratten tar i min näsa. De som känner mig vet dock att snoken är av det större slaget - nån lovande framtid som boxare har jag nog inte Det är dock precis att den tar i och inte svårt att undvika. Får dock säga att 10x42:an knappt känns som en pürschkikare längre när man jämför med den lilla 8x32:an Här har jag ställt kikarna på okularen och man ser tydligt hur fokusvredet på den bakre kikaren (Delta One 8x32) hamnar närmare användarens ansikte. Uppskattningsvis 8-10 mm.