Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävburken.....

Featured Replies

Publicerat

Jag har grunnat ut en ide som skulle funka.....

Jag har tänkt mig att man under årsmötet begär en minut under övriga frågor och då visar upp en burk där man lägger ner tvåhundra kronor.......

Från denna burk kommer sedan en hundralapp att betalas ut för varje fälld räv från och med 1 Augusti,efter uppvisande av räv.(eftersom dom lämnas in)(eller markeras av)

Då pengarna är slut.....då finns det inge mer.....om inte fler satsar vill säga ;).

Vad man får göra är att inte själv vara med första året/åren..........för det finns säkert de som tror att man ska sko sig.....

Oservera att detta är ett partys patent och jag kommer att inkräva utförliga berättelser av hur det gått på era möten ;)

Publicerat

Ja, varför inte. Vi skulle behöva fler som tar itu med Mickel.

Publicerat
  • Författare

Det här hade jag tänkt även på de marker som har skottpeng/bonus bara som extra sporre.

• 2 weeks later...
Publicerat

En utveckling av din burk... Om alla i jaktlaget lägger säg 200 kronor i burken, och den som fällt flest rävar/grävlingar under en säsong får alla penningar.

Publicerat
  • Författare

Jo alla varianter är bra utom dom dåliga fördelen är att det inte kan sägas belasta budgeten för föreningen, därmed mindre gnäll från gubarna....

Publicerat

Jag kan hålla med om detta Partys, i den förra jaktföreningen jag var med i så var det ett jäkla gnäll på "gamlingarna" när det gällde allt utom älgjakten.

• 2 months later...
Publicerat

Vi gjorde som så att när vi hade danska bockjägare som jagade på våran mark, så bjöd vi på fällavgiften på råbock om de sköt fem rävar, grävling bjöd vi på ammunitionen.

Jä***r vad de sköt räv och grävling.

Det var ett sätt att få ner rovdjuren, när det fanns folk att tillgå.

Kan vara något för ungdomar, dels ger de ju en chans att komma in i laget utan kanske att behöva betala! Jag menar de är ihärdiga, att om de får skjuta fem rävar så får de skjuta en råbock tex. Kan nästan garantera att det är många ungrävar som får bita i gräset. Samtidigt som det gör nytta.

Publicerat

Alla har inte så gott om slantar.

en bra ide tycker jag vore att om man skjuter ett visst antal, kråkor, rävar, grävlingar eller vad man nu önskar så bjuds man på jaktavgiften efterkommande år.

Publicerat

Partys

Tror du fler kommer att jaga riktat efter räv med den här modellen? Själv tror jag det blir samma som jagar räv ändå, de som redan brinner för rävjakten. och meningen är väl att fler ska jaga eller?