Publicerat Juli 14, 20169 yr Tjena Jag har ett par dammar där jag jagar änder men vet inte hur jag ska utfodra dem för jag är inte där så ofta och där e mycket sothöns och ibland även svanar. Hur ut forrar ni era änder? Hur bra funkar spridare ?
Publicerat Juli 15, 20169 yr Hej, Det är hög tid att börja utfodra änderna nu. Jag själv använder en tunna med en enkel "foderspiral" stående i vasskanten. Fodrar med korn och vete. Innan jag använde fodertunna hällde jag bara ut fodret längs kanten på dammen, vilket fungerade lika bra! Lycka till
Publicerat Juli 15, 20169 yr Jag kör med samma som Krågejägarn tror jag. Har köpt tunna på tre ben med en "spiraltutte" i botten som änderna stöter på då rinner ut. Har placerat dessa på flottar i vattnet. Fodrar med hel vete nu. Använder samma tunna till rådjuren på vintern med framgång. Fast då står de på land så klart.
Publicerat Juli 15, 20169 yr Vet någon vart man kan köpa vete eller korn för utfodring i närheten av Linköping? /Markus
Publicerat Juli 15, 20169 yr Författare 15 hours ago Krågejägarn sa: Hej, Det är hög tid att börja utfodra änderna nu. Jag själv använder en tunna med en enkel "foderspiral" stående i vasskanten. Fodrar med korn och vete. Innan jag använde fodertunna hällde jag bara ut fodret längs kanten på dammen, vilket fungerade lika bra! Lycka till Funkar såna spiraller som man har till fasaner?
Publicerat Juli 19, 20169 yr På 2016-07-15 at 23:03 Lucas14 sa: Funkar såna spiraller som man har till fasaner? På 2016-07-16 at 03:00 Lucas14 sa: Funkar såna till änder? Ja, det fungerar bra! Kör på