Publicerat Juli 19, 201610 yr Detta är en populär post. Problemet: En Blaser R8 har fått en Havana 175 dämpare monterat och ska skjuta öppna riktmedel över dämparen. Då ska kornfoten flyttas bakåt.... Ägaren är "hundgubbe" och vill ha rembygel på pipan så långt fram som möjligt... Havana bygger 40 mm in över pipan Vi beställde en kornfot med justerbart korn och en rembygel som skruvas runt pipan från Recknagel... Då kommer rembygeln att hamna bakom kornfoten. Hmmmmm...... En lösning: I går blixtrade det till då 2 hjärnceller kolliderade.. I stället för att borra och gänga hål i pipan för M3 skruven till originalkornfoten sätter vi naturligtvis rembygeln där skruven för kornfoten behöver sitta bakom ljuddämparen, vinklar den åt vänster (så han bär bössan med vänster sida mot kroppen) och borrar och gängar M3 hål ovanpå I rembygeln, fräser ut i original kornfoten och skruvar den ovanpå. På detta vis får man remmen så långt fram det går och kan bära bössan lågt- samtidigt som jag slipper att borra och gänga i (den förbannat hårda) Blaserpipan....... Och använder befintliga kornfoten Smart va? det måste bara kunna gå.... Bilder kommer
Publicerat Juli 21, 201610 yr Författare Detta är en populär post. Det blir en liten historia med bilder igen i dag: Kommer ihåg en gång för länge sen- min far sa till ett par från Jehovas Vittnen att det inte skulle hjälpa att dom gav honom deras bok: Jag kan ändå inte läsa sa han- jag köper endast "Kalle Anka" tidningen, för där kan jag titta på bilderna....
Publicerat Juli 21, 201610 yr Författare 54 minutes ago hobbe sa: Snyggt! D's nya blaser? Nej- men du har nog jagat med ägaren: Det är MatteLed's