Publicerat Juli 19, 201610 yr Hej fick hem min Winchester 1200 för ett tag sen nu mycket trevlig bössa men kolven passar mig inte. Så gick ut på Brownells Sverige men hittade bara otäcka amerikanska taktiska kolvar justerbara i längd typ AR15 kolv usch....... Sen såg jag att dom hade traditionella kolvar med ny framstock till också men det stod modell 1300 på dom så min stilla undran är om 1300 passar till 1200 tack på förhand mvh Henke
Publicerat Juli 19, 201610 yr Det var ganska många år sedan jag stod inför svaret på frågan, fast åt andra hållet då jag bytte från 1200 till 1300. Jag tror att svaret tyvärr är nej. Bakstocken är samma, men framstocken tror jag hade olika längd. Jag skriver tror, för jag kommer ihåg att jag tog med Hoge bakstocken från 1200an men hade den fula laminat-trä-framstocken som hörde till 1300an. Men en snabb googling hintar att de kan vara kompatibla åt de håll du ville... Så med andra ord osäkert svar åt båda hållen. Varsågod http://www.atigunstocks.com/tactical-shotgun-forend
Publicerat Juli 19, 201610 yr Författare okej så bakstocken kan användas men jag måste hitta en annan framstock alternativt behålla den gamla tack för snabbt svar
Publicerat Juli 19, 201610 yr "kan EVENTUELLT måste hitta en annan" Enligt länken så finns det framstockar som funkar till båda.