Publicerat Juli 20, 20169 yr Jag förespråkar Litium alla dar i veckan men vill du promt ha uppladdningsbara så tycker jag du ska prova dessa: www.batteriexperten.com/sv/artiklar/aa-2700mah.html För att dom är bra helt enkelt!
Publicerat Juli 21, 20169 yr Kör också litium, testat uppladdningsbara men höll inte speciellt bra... Kanske valde fel?
Publicerat Juli 21, 20169 yr Testat lite olika uppladdningsbara och Varta är dom som funkat bäst. Bruka byta varje säsong.
Publicerat Juli 21, 20169 yr Som Mats tycker jag Varta uppladdningsbara funkar bra (av nyare sort med låg självurladdning). Inne på tredje säsongen nu med 2 par som jag växlar med :-)
Publicerat Juli 23, 20169 yr Författare Tack för det. Köper Varta nihm2 och provar och funkar det inte så blir det Lithium.
Publicerat Juli 24, 20169 yr Var delvis pga av detta jag bytte till alpha, för att slippa alla batteribyten. Men jag körde med uppladdningsbara vilket flera tycker verka funka halv bra? Kanske är stor skillnad i livslängd med vanliga?
Publicerat Augusti 2, 20169 yr Jag kör med Apples uppladdningsbara batterier. När man köper det litet får man med en riktigt smidig liten laddare, jag är nöjd med dem.
Publicerat Augusti 2, 20169 yr På 2016-07-21 at 11:26 mats_bengt sa: Testat lite olika uppladdningsbara och Varta är dom som funkat bäst. Bruka byta varje säsong. Ska tilläggas att jag tror det är viktigt att man använder en bra laddare. Typ nedanstående. https://www.elfa.se/sv/laddare-nimh-nicd-12-aaa-12-aa-9v-nimh-nicd-ansmann-energy-16-plus/p/11042737?q=*&filter_Category3=Laddare&filter_Manufacturer=Ansmann&filter_Category4=Laddare%2C+NiMH+%2F+NiCd+%2F+NiZn&filter_Laddningsbara+celler=12+x+AA&filter_Buyable=1&page=1&origPageSize=50&simi=96.5 Har 12 st batterier med mig ut i skogen, så i längden betalar sig uppladdningsbara batterier och laddare.
Publicerat Augusti 3, 20169 yr Har kört GP Powerbank en säsong nu i Astron, småficklampor och radiohörselskydd m.m. I Astron funkar ett par batterier drygt en hel jaktdag. Tycker det känns helt OK. MVH Alias