Publicerat Juli 21, 20169 yr Har beslutat mig för att ha kvar magnumen men sätta dämpare på den. En stalon w110 men dom går att beställa med speciell front som bara passar 7 mm eller en universal som passar allt mellan 6,5-7,62. så till frågan blir det nån skillnad om man går på den universella sämre dämpning?
Publicerat Juli 21, 20169 yr Jag nyttjar en Ase Utra Jet-Z Compact på min 270wsm och den dämparen brukar även få sitta på min 308a. Den är effektiv och jag kan inte säga att jag upplever någon, eller har andra referenser, som säger att jag tappar i allt för mycket i effektivitet bara för att hålet är lite större än kulan. Det väsentliga är nog att du skaffar en ljuddämpare som kan hantera gaserna från magnumkalibern på ett bra sätt och där har väl Stalon en variant särskilt avsedd för sådana kalibrar. Men jag vet inte om den heter W110, trodde deras variant för Magnumkalibrar hette MW... någonting. /M
Publicerat Juli 21, 20169 yr Författare 8 hours ago Maichel sa: Jag nyttjar en Ase Utra Jet-Z Compact på min 270wsm och den dämparen brukar även få sitta på min 308a. Den är effektiv och jag kan inte säga att jag upplever någon, eller har andra referenser, som säger att jag tappar i allt för mycket i effektivitet bara för att hålet är lite större än kulan. Det väsentliga är nog att du skaffar en ljuddämpare som kan hantera gaserna från magnumkalibern på ett bra sätt och där har väl Stalon en variant särskilt avsedd för sådana kalibrar. Men jag vet inte om den heter W110, trodde deras variant för Magnumkalibrar hette MW... någonting. /M Det finns en Magnumvariant men den blir tyngre. W110 har ju fått bra resultat i tester med 300winmag Det blir ju inga mängder med skott med magnumen utan varför jag vill ha dämpare e för att få ner rekylen litegrann