Publicerat Juli 29, 20169 yr Använder mest en hagelbössa till fågeljakten , men behövde en klass 2 bössa, mest för att ta bort lite räv från jaktmarkerna hemma och kanske lite annat småvilt. Blev plötsligt ägare till en beggad CZ carbine 7,62x39 då tillfället dök upp. Finns kanske bättre kalibrar som passar till det den ska användas till, men fastnade för det nätta/lätta + att det är en lite kul kaliber och man måste ju ibland köpa det som är kul.... Då jag inte har följt detta med ljuddämpare skulle jag vilja ha lite tips på en dämpare som passar till denna bössa och som stämmer in med det lätta/nätta.
Publicerat Juli 30, 20169 yr Den passar ypperligt bra LGH för en sån har jag på min 527:a Gratulerar Skutt till en rolig pang å en trevlig kaliber! Vill du ha billig fmj ammo som skjuter bra så handlar du hos www.dae.se i Nacka. Edit: Här ha du en intressant teleskopare till billig peng också: http://jpvapen.se/webshop/rekyl-och-ljuddampning/ljuddampare/hausken-kd155/ Vore himla intressant å få höra vad du tycker om den om du provar...
Publicerat Juli 30, 20169 yr Författare Kollat lite info om dessa 2, Hausken byggde inte mycket ,viket är en prioritet. Dessa val man måste göra...... Tack för tips om ammo.
Publicerat Juli 30, 20169 yr Det JAG upplever med Havannan är att jag utan problem kan skjuta utan hörselskydd. (Även om jag oftast ha de ändå) Förlängningen den ger ha jag aldrig upplevt som störande å den lilla extravikt som tillkommer med den tycker jag stabiliserar pipan bra. Jag köpte även en Limbsaver gummigrunka från Racerback å trädde längst på pipan å jag upplevde att träffbilden krymte en aning efter det...
Publicerat Juli 30, 20169 yr Författare När vi nu talar om CZ carbine, vad för precision kan man förvänta sig med kvalitetsammo typ Sako`s ? Blir nog max avstånd ca 100-150m
Publicerat Juli 30, 20169 yr Gör du ditt rätt så bör du få ihop en grupp inom klisterlappen å kanske bättre ändå
Publicerat Augusti 6, 20169 yr Beror också mycket på vapenindividen. Slitage, rengöring, bäddning etc. Den berömda klisterlappen är kul att nå men den når jag bara med två av mina bössor. I övrigt kan upp till 30 mm bli resultatet. Och den sämsta är en tikka 6.5a. Alltså en erkänd tätskjutare. Bäst med en 8x57js. Alltså en som inte borde prestera den berömda klisterlappen. Så du måste helt enkelt testa din egen bössa med olika ammo för att få tag i det som är bäst för dig.