Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ibland kan man känna att man kanske är lite halvgalen med vad man håller på med.........

Featured Replies

Publicerat

Härligt med människor som brinner för nåt!

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago strävhår sa:

Härligt med människor som brinner för nåt!

Ja det är härligt att se. Det spelar ingen roll vad folk gör- bara dom gör något, och går in för det. Det värsta som finns är sånna typer som "tycker" om vad andra gör och inte gör något vettigt själv...

Ägaren till denna magnifika anläggning jobbar på dagarna som? Lokförare.... vad annars :D

Anläggningen består av drygt 700 meter räls. Ca 120 fjärrstyrda växlar. Han har 47 lok och 300+ vagnar och drygt 100 "fastigheter" på området.

Det var min kompis Kenneth som "lurade" mig med till Västergötland och se denna unika anläggning.

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Ja det är härligt att se. Det spelar ingen roll vad folk gör- bara dom gör något, och går in för det. Det värsta som finns är sånna typer som "tycker" om vad andra gör och inte gör något vettigt själv...

Ägaren till denna magnifika anläggning jobbar på dagarna som? Lokförare.... vad annars :D

Anläggningen består av drygt 700 meter räls. Ca 120 fjärrstyrda växlar. Han har 47 lok och 300+ vagnar och drygt 100 "fastigheter" på området.

Det var min kompis Kenneth som "lurade" mig med till Västergötland och se denna unika anläggning.

Fascinerande! Var i Västergötland ligger den? Fick lust att åka dit själv. 

Publicerat
  • Författare

Jag var med en lokalkänd som guidade och vi åkte en massa småvägar dit....

Vi var nära Falköping- ska ta reda på vad stället heter mera exakt när jag talar med Kenneth nästa gång

Publicerat

Så jäkla kul med modeltåg men dessa verkar ha tagit det ett steg längre än vad man själv gjorde :)

Publicerat

Ja det är kul med folk som håller på med nåt. Fattar bara inte hur dom har tid.

Publicerat

På "serengeti" marken där jag jagar ibland är det en gubbe som har byggt en liten järnväg, lok och vagnar som man kan sitta på/i och åka runt... 

Alltid roligt att ropa på radion "jag drar upp viltet till banvallen", huset ligger vid Mälaren och folk som inte vet om tågbana undrar vad fan man är någonstans^_^

Skall ta bilder nästa sväng!

Publicerat
5 hours ago Ford32 sa:

Ja det är kul med folk som håller på med nåt. Fattar bara inte hur dom har tid.

Tid är nåt man tar sig.

Publicerat
3 hours ago strävhår sa:

Tid är nåt man tar sig.

Så sant som det är sagt strävis!:thumbsup:

Publicerat
21 hours ago Dansken sa:

Jag var med en lokalkänd som guidade och vi åkte en massa småvägar dit....

Vi var nära Falköping- ska ta reda på vad stället heter mera exakt när jag talar med Kenneth nästa gång

Jag va och kikade för rätt många år sedan , på den tiden jag bodde på den sidan men det verkar ha hänt rätt mycket sedan dess.

imponerande helt klart. har själv hållit på mycket med modelltåg men mindre varianter än det där.

• 1 month later...
Publicerat

Brobacken någon mil söder om Skövde. Hittar ni inte och är i trakten så fråga efter vart Bôrna ligger, så finns det där en skylt till Brobacken:)

Publicerat

Modelljärnvägen var riktigt fin men flygplatsen var ju otrolig. Kul när det finns såna att vila ögonen på.:)

• 6 months later...