Publicerat Augusti 8, 20169 yr Efter att allas vår käre Dansken hjälpte mig med en fin uppsättning parbössor å jag va stenhårt säker på att min vapengarderob då va helt komplett för tidernas evighet så ha man nu börjat få fruktansvärda, ja helt vansinniga tankar i huvet igen... Inte nog med att jag bestämt mig för att avyttra min Hva 9,3×57 i KKC stock efter denna höst så ha jag gått från att vilja ha en Helix till... (gud förbjude) En halvautomat... Sådär! Nu va de officiellt också... Jag som aaaaldrig skulle våga lita på en halvis men va faan... Jag ha gjort så mycke annat i livet som jag aaaaldrig skulle göra men som gått rätt bra (som att aaaldrig gifta sig, aaaldrig våga skaffa barn, aaaldrig bo i Ljusdal, aaaldrig jobba i vården osv...) så varför inte då prova en Sauer 303. Velar på kalibervalet mellan 308 eller 8x57 men kanske ni kära forumister kan hjälpa mig till ett beslut va de lider... Lite klent med info om dessa vapen pä nätet så dela gärna med er av efarenheter ni ha ang dessa pangar... Hörs hej... ;-)
Publicerat Augusti 8, 20169 yr Sauer 303 är den minst dåliga halvautomat av dom vi vanligtvis ser (och som du får licens på) 8X57 är en bra kaliber. Ring och beställ en i morgon. Då kan du sova lugnt på nätterna igen (ett tag i af)
Publicerat Augusti 9, 20169 yr Klart du ska ha en 8x57, jag tror den uppfanns enkom för halvisar Nu har jag mycket begränsad erfarenhet av halvisar men av alla de jag klämt på har samtliga haft så usla trycken att jag tappat sugen direkt, utom just 303an. Men den är å andra sidan så ful att jag tappat sugen ändå, skönt för plånboken.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Har 8-57 på min halvautomat. Den har fungerat fint. Aldrig fel att gå upp lite när man ska ha en halvautomat.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr Jag tycker att Browning short track. är skön. Lätt, smidig och med hyggligt trycke. Var väldigt nära att köpa i våras men gick på dubbelstudsarspåret i stället.
Publicerat Augusti 10, 20169 yr har ingen erfarenhet av halvaoutomater men kan tala varmt om 8x57 klarar allt från fågel till björn bara välja kula efter villebråd
Publicerat Augusti 10, 20169 yr 8x57 har fungerat finfint sedan tidernas begynnelse. Fråga bara ryssarna