Publicerat Augusti 17, 201610 yr Kollade på biltemas batteritigersåg, någon som vet om den räcker för att dela en älg eller om enbart sladdmaskiner duger. Man har ju ström 90% av tillfällena, men kan ju behövas ibland. det finns ju även bosch och ryobi som har dubbla effekten med till det dubbla priset! sen finns det köttblad men dom är grovtandade, antagligen för att köttslamsor inte ska sätta igen bladen, men om man sågar längs med ryggen borde väl ett vanligt blad vara bättre, tror inte ett vanligt flisar sönder så mycket? förslag?
Publicerat Augusti 17, 201610 yr Nu mer så kör jag alltid med köttsågs blad och det är en jävla skillnad mot vanliga, värt varenda krona (finns på Jula). Och då jag är en Makita bög, så har jag svårt att rekomender andra märken. Annars så har jag kört en del med Bosch och det svider att skriva det men den var jävligt b... Biltema och verktyg typ Ryobi går fet bort för mig, men då använder jag ju mina verktyg yrkesmässigt. En länk https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/elverktyg-och-maskiner/sagblad/tigersagblad/tigersagblad-181884/
Publicerat Augusti 17, 201610 yr Har nedanstående på jobbet och den är riktigt bra. http://se.milwaukeetool.eu/verktyg/batteridrivna-verktyg/m18-csx/
Publicerat Augusti 17, 201610 yr 2 hours ago ozzian sa: Kanon. Har du testat sladdlösa? Jag har både och, och skulle väl säga att välj en 220. Batterimaskinerna är inte samma sak helt enkelt, hur praktiska dom än är.
Publicerat Augusti 17, 201610 yr Har både en Hitatchi och en Dewalt, riktigt bra med batteri och ett köttsågblad
Publicerat Augusti 17, 201610 yr Håller med Faxe, köp 230 och riktigt köttblad. Batteri i all ära men inget slår 230 i kapacitet. Sen är ju batteri smidigare men är det inget tvång välj 230.
Publicerat Augusti 18, 201610 yr Författare 13 hours ago Takko sa: Håller med Faxe, köp 230 och riktigt köttblad. Batteri i all ära men inget slår 230 i kapacitet. Sen är ju batteri smidigare men är det inget tvång välj 230. Japp det blev en skitmaskin med sladd, och bosch köttblad,den funkade igår. k-rauta sa att dom rear ut batterimaskinerna ett par ggr per år så bara att vänta