Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

tigersåg

Featured Replies

Publicerat

Kollade på biltemas batteritigersåg, någon som vet om den räcker för att dela en älg eller om enbart sladdmaskiner duger.

Man har ju ström 90% av tillfällena, men kan ju behövas ibland.

det finns ju även bosch och ryobi som har dubbla effekten med till det dubbla priset!

sen finns det köttblad men dom är grovtandade, antagligen för att köttslamsor inte ska sätta igen bladen, men om man sågar längs med ryggen borde väl ett vanligt blad vara bättre, tror inte ett vanligt flisar sönder så mycket?

förslag?

Publicerat

Nu mer så kör jag alltid med köttsågs blad och det är en jävla skillnad mot vanliga, värt varenda krona (finns på Jula). Och då jag är en Makita bög, så har jag svårt att rekomender andra märkenB). Annars så har jag kört en del med Bosch och det svider att skriva det men den var jävligt b..:ph34r:. Biltema och verktyg typ Ryobi går fet bort för mig, men då använder jag ju mina verktyg yrkesmässigt. 

En länk https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/elverktyg-och-maskiner/sagblad/tigersagblad/tigersagblad-181884/

Publicerat
  • Författare

Kanon.

Har du testat sladdlösa?

Publicerat
2 hours ago ozzian sa:

Kanon.

Har du testat sladdlösa?

Jag har både och, och skulle väl säga att välj en 220. Batterimaskinerna är inte samma sak helt enkelt, hur praktiska dom än är.

Publicerat

Har både en Hitatchi och en Dewalt, riktigt bra med batteri och ett köttsågblad :)

Publicerat

Håller med Faxe, köp 230 och riktigt köttblad. Batteri i all ära men inget slår 230 i kapacitet.  Sen är ju batteri smidigare men är det inget tvång välj 230.

Publicerat
  • Författare
13 hours ago Takko sa:

Håller med Faxe, köp 230 och riktigt köttblad. Batteri i all ära men inget slår 230 i kapacitet.  Sen är ju batteri smidigare men är det inget tvång välj 230.

Japp det blev en skitmaskin  med sladd, och bosch köttblad,den funkade igår.

k-rauta sa att dom rear ut batterimaskinerna ett par ggr per år så bara att vänta