Publicerat Augusti 17, 20169 yr Detta är en populär post. Hmm... vi får se hur Mcmillan reagerar på detta elbrev som jag nyss skickade. Se bifogat foto. Dear McMillan representative, my name is Bengt Berg. I’m writing to you from Stockholm, Sweden. I bought a lovely A3-5 stock from my dear friend Christian Nordin (who has the necessary permits for export to Sweden) this spring. I had it bedded by Jan Stenroos, arguably the best gunsmith in Scandinavia. I topped it with a Kahles K624i in Spuhr rings, bottom metal is Seekins AICS. And of course, the first day the stock was out hunting, I lost the adjustable cheekpiece. Now, there is an upside of this. I instantly developed the "Tacticool Soft Cheekpiece" (prototype made by a glove and some electrical tape). I hereby offer the full rights to commercialize this design to McMillan, for whatever purposes McMillan see fit. My only request in this transfer of intellectual properly is a plan on how to get me a ned cheekpiece replacement. I am a humble man and I fear that people will believe that I’m showing off at the range with this new and beautiful design. An original cheekpiece will will be considered a more modest solution. Best Regards, /Bengt Berg
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Oslagbart. Gissar att han skrattar högt, visar en kollega och sedan skickar lite prylar över Atlanten.
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Det roligaste vore om du haft en bild på en snarlik grej du gjorde i Småland för att förbättra pistolgreppet. Har för mig att det var en keps och tejp inblandat.
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Författare 3 minutes ago waxin sa: Det roligaste vore om du haft en bild på en snarlik grej du gjorde i Småland för att förbättra pistolgreppet. Har för mig att det var en keps och tejp inblandat. Absolut, jag funderade på att dra mercedeskepsar in i diskussionen men insåg att det skämtet kanske inte skulle fungera hela vägen fram till mottagaren. :-)
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Jag börjar förstå dina problem med Subaru om du ska förbättra prestanda med tejp på allt du köper, det får mig också att fundera över bilar du är nöjd med om tejp verkligen gör dem bättre. Jag tror jag fortsätter med Subaru, det känns tryggare
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Författare 4 minutes ago MarkusR sa: Jag börjar förstå dina problem med Subaru om du ska förbättra prestanda med tejp på allt du köper, det får mig också att fundera över bilar du är nöjd med om tejp verkligen gör dem bättre. Jag tror jag fortsätter med Subaru, det känns tryggare Finns inte så mycket tape att man kan få min gamla subba att köra...
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Detta är en populär post. Lite förvånad över att du bara tappade kindstödet. Normalt hade varit att du helt plötsligt bar omkring på ett underbeslag och sumpat resten;) Du borde köpt en trisslott den dagen! /Mike
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Intressant, det är nog bäst att jag kör lite epoxilim på mina kindstöd, så de inte smiter. /Christian
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Cyanakrylat är nog effektivare.. Smeta in hela kindstödet och pistolgrepp före skott. /M
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Ger du bort fulla rättigheter på en sådan fullträff?? Nu skålar de i champagne på McMillan
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Författare Detta är en populär post. 12 hours ago HerrBerg sa: Hmm... vi får se hur Mcmillan reagerar på detta elbrev som jag nyss skickade. Se bifogat foto. Dear McMillan representative, my name is Bengt Berg. I’m writing to you from Stockholm, Sweden. I bought a lovely A3-5 stock from my dear friend Christian Nordin (who has the necessary permits for export to Sweden) this spring. I had it bedded by Jan Stenroos, arguably the best gunsmith in Scandinavia. I topped it with a Kahles K624i in Spuhr rings, bottom metal is Seekins AICS. And of course, the first day the stock was out hunting, I lost the adjustable cheekpiece. Now, there is an upside of this. I instantly developed the "Tacticool Soft Cheekpiece" (prototype made by a glove and some electrical tape). I hereby offer the full rights to commercialize this design to McMillan, for whatever purposes McMillan see fit. My only request in this transfer of intellectual properly is a plan on how to get me a ned cheekpiece replacement. I am a humble man and I fear that people will believe that I’m showing off at the range with this new and beautiful design. An original cheekpiece will will be considered a more modest solution. Best Regards, /Bengt Berg Märkligt, de verkar ha trott att jag skämtade??? xxxxxxxxx YOU ARE A FUNNY GUY. I will send you a new cheek piece. Just give me a few weeks and send me your address so I can mail it directly to you. I have cc’d Lynne in on this email, she will take care of you from her out. Lynne, have the guys make him a new cheek piece and match the finish in the photo. Include the part of the elevator that attaches to the cheek piece.
Publicerat Augusti 17, 20169 yr Jag har gjort likadant ett par gånger när något har gått sönder/försvunnit/magiskt förintats och i samtliga fall utom ett var reaktionen underbar och nya prylar dök upp med posten inom några dagar. Till och med från Kina! Jag tror nämligen att det uppskattas med lite roligare - och inte bara klagomål - brev till kundsupport osv, och detta resultatet från McMillan bekräftar bara det hela - men det gör inte denna historian mindre kul för det De som inte uppskattade en sådan historia var SAKO Sweden. Det tog inte mindre än tre mail, varav det sista var mer än syrligt, innan de ens svarade - men svaret var av typ "go f..k yourself" så de gör jag inte mer affärer med i detta livet.
Publicerat Augusti 18, 20169 yr Om man vill buda på den gamla lösningen när du får nya.. är det till McMillan man vänder sig då?
Publicerat Augusti 18, 20169 yr Författare Detta är en populär post. 1 hour ago Hipshot sa: Om man vill buda på den gamla lösningen när du får nya.. är det till McMillan man vänder sig då? Det vore grymt om någon skulle vilja maila McMillan... säga att man såg en grym design på banan i torsdags men fick reda på att rättigheterns var överlåtnna till McMillan... och höra sig för om man kan retrofitta ;-) en Tacticool Soft Cheekpiece på en existerande kolv. DET skulle psyka ut dem totalt. :-)
Publicerat Augusti 19, 20169 yr 22 hours ago HerrBerg sa: Det vore grymt om någon skulle vilja maila McMillan... säga att man såg en grym design på banan i torsdags men fick reda på att rättigheterns var överlåtnna till McMillan... och höra sig för om man kan retrofitta ;-) en Tacticool Soft Cheekpiece på en existerande kolv. DET skulle psyka ut dem totalt. :-) Jag skulle nog - better safe than sorry - vänta tills du har det nya kindstödet i trygg besittning innan jag bad någon skicka ett dylikt mail...
Publicerat Augusti 19, 20169 yr Detta är en populär post. 22 hours ago HerrBerg sa: Det vore grymt om någon skulle vilja maila McMillan... säga att man såg en grym design på banan i torsdags men fick reda på att rättigheterns var överlåtnna till McMillan... och höra sig för om man kan retrofitta ;-) en Tacticool Soft Cheekpiece på en existerande kolv. DET skulle psyka ut dem totalt. :-) Jag har läst på Snipershide att det för McM:s räkning har utvecklats ett advanced percievedrecoilreduction cheekpiece på en hemlig testanläggning i Norra Europa, att det har hårdtestats och befunnits vara både grunt-proof och ge en bättre, skönare och närmare känsla i skottet. /C
Publicerat Augusti 19, 20169 yr Detta är en populär post. Särskilt när skägget fastnar i tejpen. Väldigt nära känsla och recoil awareness.
Publicerat Oktober 3, 20169 yr Författare Detta är en populär post. 1) då vet jag varifrån jag väljer stockar framöver... 2) NU är det bara att skriva på snipershide, maila McMillan om eftermonteringar av det där grymma tacticoola tillbehöret ni såg på skjutbanan