Publicerat Augusti 18, 20169 yr Behöver något att sitta på under jakt, och är inne på en Walkstool för att fritt kunna välja ryggsäck efter behov. Tänker mig comfortmodellen för givetvis ska man stödja tillverkning i Sverige. Jag är 187cm och tvekar mellan 55cm eller 65cm. Har inte hittat någonstans i närheten där de finns att provsitta. 55cm känns som en vettig höjd, men jag tänker att den gärna sjunker ner lite i mjuk mark så att man därför ska välja 65cm? Någon som har en Walkstool och kan bistå med råd?
Publicerat Augusti 18, 20169 yr köpte faktisk en på biltema http://www.biltema.se/sv/Fritid/Jakt/Tillbehor/Jaktstol-2000032629/ den funkar utmärkt, hade tidigare en med tygsits, den gick sönder ganska fort... Biltemas har skinsits och känns lite som dem gamla hemmagjorda som jag har haft tidigare.
Publicerat Augusti 18, 20169 yr och tipset är, ta den inte för låg... lite beroende på underlag, så har stolen en tendens att borra sig ner i underlaget (typ mossa och mjuk skogsbotten.)
Publicerat Augusti 18, 20169 yr Jag är 178cm lång, varav markfrigången för genitalerna är ca 80cm (det s.k. innersömsmåttet) och sitter mer eller mindre med överben och underben i 90graders vinkel på en 55cm Walkstool Comfort. Börjar sittställningen gå åt det hållet att man sitter det minsta på huk så brukar det kunna bli ansträngt både lite här och var efter ngn timma. I övrigt är det en generös yta att sitta på, man slipper få punktakupunktur i ändalykten av pallbenen.
Publicerat Augusti 29, 20169 yr Författare Det blev en Walkstool Comfort 65cm med tillbehöret Steady för att inte sjunka ner i mjuk mark. 645 kr + 145 kr från jakt.se Verkar välgjort!