Publicerat April 22, 200521 yr Och lite fler bilder... Här på en ganska stor stack som bisamen bygger under hösten/vintern som bo,skydd och matplats. Mest byggs den av döda växtdelar som blir över i födosöket
Publicerat April 22, 200521 yr Det är riktigt stora bostäder de gör de små rackarna, jag undrar hur det ser ut inuti om man river ner den?
Publicerat April 24, 200521 yr Författare 23/4....Roligt att få några på en kväll....en fick dock vänta på att bli bärgad till idag (24) orkade inte i mörkret traska efter kanoten.....men kolla den med den korta svansen såg ut att ha läkt ihop efter nån fight kanske eller medfött ?
Publicerat April 24, 200521 yr Författare Ja man får kanske till att obducera en ....jag tror att en av fångstmedoterna går ut på att göra ett hål och sätta in en slagfälla.
Publicerat April 29, 200520 yr hehe, jag har också funderat på det, fast som jag har "fått för mig", så ska man ha en cornibear fälla (en sån man använder när man fångar bäver) jag haräven hört att en vanlig minkfälla laddad med äppelbitar, längst gångarna ska fungera bra! =)
Publicerat November 12, 200520 yr Författare Det stod ju lite om bisamjakt....så jag lyfter väl min tråd....