Publicerat Augusti 21, 20169 yr Funderar på att byta min m595 308 mot en husqvarna 1900 30-06. 1900:an har tillhört en gubbe som jag jagade med för några år sedan men som gick bort, nu har jag hittat hans gamla och är sugen på att byta till mig den. Han sköt inte många skott med den.. Tycker ni jag gör bort mig? Båda kolvarna passar mig lika bra
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Vad är det som gör att du vill byta? Är det nostalgi och affektion? Rent objektivt ser jag ingen anledning att byta men jag skulle väl inte heller påstå att du gör bort dig. //Henrik
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Författare Japp det är av nostalgiska skäl, En husqvarna 1900 bör väll inte vara sämre sett till kvaliten?
Publicerat Augusti 21, 20169 yr 35 minutes ago Markus anderss sa: Japp det är av nostalgiska skäl, En husqvarna 1900 bör väll inte vara sämre sett till kvaliten? Jag personligen HVAs produktion under Tittas även om x95 systemet är ganska långt från deras "finest period". Skillnaden är väl inte våldsam å andra sidan. T
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Vad som är kvalité för en skytt är nödvändigtvis inte kvalité för en annan. Förmodligen skjuter Tikkan bättre och har bättre trycke medan 1900:an är konstruerad utan några plastdelar, vad är viktigt för dig? //Henrik
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Jag är för min del vän av Tikka och framförallt av korta mekanismer, därav är 1900 utesluten i mitt skåp men rent tekniskt ser jag inget fel med modellen.
Publicerat Augusti 21, 20169 yr Författare Trycket är helt ok på 1900:an Jag har bytt magasinspärren till stål och styrhylsan till aluminium på tikkan så det är bara underbeslaget som är av plast. Skjuter bra gör den också..
Publicerat Augusti 21, 20169 yr För egen del har jag inga problem med plast i bössorna så länge som den funkar bra, jag tar hellre ett väl fungerande tikkamagasin i den för vissa så förhatliga plasten framför ett lynnigt kryssmagasin med ledat underbeslag minst 8 dagar i veckan. samtidigt vet jag att det finns gott om skyttar som absolut inte kan förlika sig med plastens inträde i våra vapen och för denna skara ter sig naturligtvis frågan om kvalité på ett helt annat sätt. //Henrik