Publicerat Augusti 22, 20169 yr Behöver lite tips för ett benstöd till min Continental M65. Någon här som kan rekommendera nåt vettigt och smidigt till en Tikka? Om någon har bilder på montaget så vore det kanon. Finns det något som man kan utnyttja i snabbfästet till remmen? Använder bössan en del på banan med så det skall ju inte vara permanent monterat. /Mats
Publicerat Augusti 22, 20169 yr De flesta fäster i rembygelfästet. Jag använder Harris, du kommer inte bli missnöjd med dem.
Publicerat Augusti 22, 20169 yr Stony point rapid pivot kör jag med, skitsmidigt,bara att rycka bort i "klick fäste", men kanske inte första valet till banskytte. Däremot skitbra till jakt.
Publicerat Augusti 22, 20169 yr Författare 8 hours ago sidelock sa: De flesta fäster i rembygelfästet. Jag använder Harris, du kommer inte bli missnöjd med dem. Gäller det även den tappen som blir kvar efter man slitet bort snabbfästet på Tikkan?
Publicerat Augusti 22, 20169 yr Författare 6 hours ago Upptag71 sa: Stony point rapid pivot kör jag med, skitsmidigt,bara att rycka bort i "klick fäste", men kanske inte första valet till banskytte. Däremot skitbra till jakt. Nja, vill ju kanske inte ha kvar något på banan men det spelar inte jätteroll då det är hagelskytte som gäller. Men några serier blir det ju då och då.
Publicerat Augusti 22, 20169 yr Författare Skall kolla in tips ovan men ingen som har någon Tikka M65 med benstöd som kunde slänga upp nån bild på fästet på stocken?
Publicerat Augusti 22, 20169 yr 39 minutes ago Takko sa: Gäller det även den tappen som blir kvar efter man slitet bort snabbfästet på Tikkan? Det är det som är rembygelfästet. Ditt snabbfäste är rembygeln.
Publicerat Augusti 22, 20169 yr http://www.racerback.se/primos-rapid-pivot Har tydligen bytt namn till Primos rapid pivot. Det är "pluppen" till höger på bilden du fäster i rembygelfästet,tar ett par minuter kanske att montera bort om man tycker den stör. Jag tar aldrig bort min, den är ca 20mm i diameter,aluminium.
Publicerat Augusti 22, 20169 yr Författare Tackar för tipsen, skall kolla in dessa och se vilket det blir framöver.