Publicerat Augusti 25, 20169 yr Hej. Jag har en Husqvarna 310AS som är fantastisk på alla sätt utom en, den har nämligen en kolv med pistolgrepp. I min värld ska SvS ha en rak engelsk kolv... Eftersom bössan har ett ringa ekonomiskt värde så har jag varken lust eller råd att gå till bössmakare och be honom göra en kolv, så min fundering är om någon sitter på en gammal bössa som är på väg till skroten, eller om någon har en gammal kolv liggandes i något förråd så kan jag rädda den från att bli ved innan vintern kommer. Helt ärligt så vet jag inte hur inpassningen är och inte måtten heller. Gissar att de flesta kolvarna håller ungefär samma mått och att inpassning borde funka från de flesta 310, 1310 och allt vad de heter, men jag kan ha fel. //Freddan
Publicerat Augusti 25, 20169 yr Gör om den befintliga http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=32&t=148052&hilit=spagetti+på+engelska
Publicerat Augusti 25, 20169 yr Författare Ja jo, det där borde jag fixa med de verktyg och ringa kunnande jag har, MEN sedan var det nätskärningen.....Hmmm Måste nog fundera lite, ev fråga smeden om han är sugen på att skära lite. Vet att han har galet mycket jobb och misstänker att det både tar lång tid och blir dyrt. kan man göra nätskärningen med Dremmer