Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka T3 i GRS Berserk

Featured Replies

Publicerat

Hej!
Jag är intresserad av att köpa en GRS Berserk till min Tikka T3 Varmint, men i ingen av de affärer jag provklämt stocken har de haft någon monterad i en T3. Stocken som sådan känns väldigt bra, men jag är orolig att avtryckaren hamnar för långt bort för mina korta isterbandsfingrar. Jag är begåvad med normalstor handflata och korta tjocka fingrar, ingen gudagåva direkt...

Finns det någon affär i Stockholm/Uppsala-området som kan tänkas ha en T3 monterad i en Berserk så man kan få provklämma med systemet på plats? Alternativt om någon vänlig själ med denna kombination kan tänkas låta mig komma och prova.

Publicerat

Huntyard i Vårby men den är en Std.

Publicerat
  • Författare

Jag smet in på Walter Borg på lunchen och lyckades charma Jens nog att montera en Varmint i en Berserk. Han misslyckades (!) men det funkade att kolla greppet. Alldeles för långt för min hand, tyvärr. Så den är bara att slå ur hågen. 

Publicerat

Det finns ju en GRS som heter Decima, den är 10% mindre åt alla håll och kanter har jag för mig. Det kanske kan vara något?

Publicerat
  • Författare

Jo, visst finns det Decima-modeller av laminatstockarna. Berserk ska ligga mittemellan de vanliga och Decima-modellerna i storlek. Jag tror inte en Decima hjälper mig med mina defekta händer!