Publicerat Augusti 26, 20169 yr Tjenare allihopa! Nu som vissa av er redan vet så började jag på Ökna för ungefär 2 veckor sedan, fantastisk skola! Och nu så följer vi den gamla traditionen i att köpa våra egna klassjackor, och eftersom att jag går jakt så blir det ju en jaktjacka. Vi har i klassen kommit fram att det är vissa saker som vi anser nödvändiga på jackan, dessa saker är... Mörkgrön jacka, inget orange, vi ska kunna ha texten på rygg och bröst synligt samt att en helgrön jacka är mer användbar Jacka som funkar hyfsat året runt. Slitstark, vi vill gärna spara den i några år. Om det finns så hade det varit grymt om modellen fanns i dam, har 2 tjejer i klassen. Vi har inte kommit fram till någonting på 100% kring det här ämnet men det verkar luta mot att vi ska försöka ha med det ändå men om jackan har luva så skulle det vara gött! Gärna en schysst prislapp, det är ändå ungdomar som köper dom Jag tänker inte att ni ska hålla på och skrota runt efter en massa jackor, tänkte bara kolla med er eftersom att ni har troligtvis mer kunskap kring många utav alla dessa prylar än vad jag har
Publicerat Augusti 26, 20169 yr ITABs "T&P Outback Action" finns som både dam och herr kostar 1099kr. Provade den i deras butik för några veckor sedan och tyckte den verkar vettig. Håller på att mentat förbereda mig på att köpa ett sånt set. ITAB säljer ju en del profilkläder, så de kan säkert hjälpa till med att få ett tryck på också.
Publicerat Augusti 27, 20169 yr Författare 18 hours ago redtop sa: ITABs "T&P Outback Action" finns som både dam och herr kostar 1099kr. Provade den i deras butik för några veckor sedan och tyckte den verkar vettig. Håller på att mentat förbereda mig på att köpa ett sånt set. ITAB säljer ju en del profilkläder, så de kan säkert hjälpa till med att få ett tryck på också. Jo jag har kollat på deras kläder, ITAB har ju relativt bra kläder utifrån vad jag har hört. Jag skickade nyss en länk till jackan till alla i klassen och dom verkar tycka bra om den. men så är det ju ett par som tyckte att det skulle vara bra att köpa en lite dyrare jacka för vi kommer troligen kunna pruta ner priset lite grann. Men det handlar inte om att det ska vara dyrt, utan prisvärt!
Publicerat Augusti 27, 20169 yr Jag föreslår att ni går ihop gemensamt och kontaktar några tillverkare, exempelvis härkila, bearskin, itab och swedteam, lägg upp det hela som ett tillfälle för dem att få sin produkt testad i verkligheten samt ett bra sätt att för dem att exponera sitt varumärke. Ni ska ju förhoppningsvis använda liknande produkter i er arbetsvardag fram till pensionen så ni borde ju vara en hyggligt intressant grupp att skapa en relation med för ovanstående tillverkare. Beroende på hur bra deal ni får kanske ni kan kosta på er att tagga varumärket ibland på instagram etc. Lycka till!
Publicerat Augusti 27, 20169 yr Författare 35 minutes ago Steinbok sa: Jag föreslår att ni går ihop gemensamt och kontaktar några tillverkare, exempelvis härkila, bearskin, itab och swedteam, lägg upp det hela som ett tillfälle för dem att få sin produkt testad i verkligheten samt ett bra sätt att för dem att exponera sitt varumärke. Ni ska ju förhoppningsvis använda liknande produkter i er arbetsvardag fram till pensionen så ni borde ju vara en hyggligt intressant grupp att skapa en relation med för ovanstående tillverkare. Beroende på hur bra deal ni får kanske ni kan kosta på er att tagga varumärket ibland på instagram etc. Lycka till! Jo vi hade tänkt det efter att vi fått fram x antal lovande jackor från olika tillverkare och sedan göra som våran mentor sa, "så ni kan klämma och känna". Pappa sa någonting i stil med att ett lite mindre märke skulle mycket troligen se det som en större möjlighet än ett större märke, tex swedteam. Precis som du var inne på där i slutet så kan man ju bjuda lite själv, ifall man får en bra affär så att säga.
Publicerat Augusti 28, 20169 yr Pratade med Swedteams VD för ett tag sedan. Trevlig. Honom skulle jag satsa på att snacka med trots att de är stora. PMar hans nummer.
Publicerat Augusti 29, 20169 yr Välj ut en eller ett par "större" företag inom jakt/skytte , tex Norma, jaktia, interjakt, eller något annat. sen skriver ni ett mail till dem där ni förklarar vilka ni är och att ni skall ordna en "klass jacka" och frågar helt enkelt om de kan tänka sig att sponsra en jacka där deras tryck är med på jackan. Misstänker att det även skall stå Ökna på jackan? Och då skall självklart även skolan vara med och sponsra, åtminstone en liten symbolisk summa. Vi gjorde så när vi skulle ha en klass jacka, gymnasiet sponsrade med en liten slant, sen skickade vi till Norma och de var riktigt schyssta betalade i stort sett hela kalaset, tror vi fick betala någon frakt typ 60 kr per person för våran chevalier jacka resten sponsrade norma. Viktigt att tänka på är att ni inte mejlar till 10 olika företag dierkt, utan kolla med en i taget, Många är nog intresserade av att synas på en jacka men de är oftast inte lika sugna om det skall vara 4-5 andra företag med på jackan Lycka till!