Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp med klass 2 studsare?

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Dags att uppdatera denna tråden! Detta gick inte som planerat.. Jakt, resor och annat kom i mellan klass 2 tankarna. Och när de tankarna kom tillbaka så bestämde jag mig för att se över hela min vapengarderob. Ett stort problem för min del har varit att behöva släpa runt på två klass 1 vapen, beroende på om jag skall stå som passkytt på ett öppet/trångt pass eller gå som hundförare. så då kan man ju passa på att slå 2 flugor i en smäll. Både klass 1 och 2

Mina vapen tidigare:
- Browning 525 kal 12:
Mycket nöjd, skjuter bra och trivs med den.  
- Marlin xt varmint 22lr: Nöjd, bra precision, billigt bruksvapen.
- Sako 85 30-06: ok men inte mer än så. Lite för fin för att släpa runt på som hundförare.
- Husqvarna m98 9,3x57: ok, stryktålig och den smäller när man trycker av.
- Sako l46 22 hornet: väldigt trevlig liten bössa som skjuter väldigt bra, men den blir lite för klen på längre håll.

Framtida vapen:
- Browning 525 kal 12
- Marlin xt varmint 22lr
- Blaser r8 kal 308 & 22-250

Det var ju många som rekommenderade 22-250 i början av tråden och med detta borde jag rimligtvis täcka in de behov jag har. och efter att ha läst, samt provskjutit kalibern så är jag ganska säker på 22-250. Tanken med r8an är att jag skall täcka in mina klass 1 behov och även klass 2. optiken blir aimpoint + S&B 3-12x50 till 308an, och ett swarovski 8x56 till att börja med för 22-250 pipan.

Det som fattas nu är 22-250 pipan och ett sadel montage till kikaren.
Antingen får man väl försöka hitta en fin begagnad pipa, av någon man litar på. eller så får det bli en ny pipa. Men skall fundera ett tag till innan jag köper.

• Svar 51
  • Visningar 7,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Då måste jag oxå slå ett slag för 22-250, som räv racer är den svår att slå. Min säljs först när det är slut jagat, en Sako 591 Euro med snälltryck. Den har dräpt räv och en del grävling en bit över H

• Tänt på min skarpt i em.. jävlar vad den är goo  Varit hem en sväng och nu ska vi ut igen Frk Tikka och jag..

• Jag måste nog haft tur mad min Sako, för den har nog gått över 2500 smällar. Och visar ingen tendens till att vara slut. Men när det händer så blir det om pipning. Förvisso så har den alltid varit myc

Posted Images

Publicerat
  • Författare

image.jpg