Jump to content

Årets roligaste drev!

Locorod

Recommended Posts

• 4 months later...

Det är då det stora vedmodet rullar in....

Var det inte så texten gick? Det när det som händer mig nu. Vemod för att det är den sista svängen i skogen efter ett rådjur. Vemod för att hundjakt en går mot paus. Vemod för att man kommer vara utan de friska drevet tidiga morgnar. 

Jag sitter beredd att gå ut på en stilla pursch nu på morgonen. Den sista morgonsvängen efter rå ni år.  Det blir en kvällssittning också. Sedan är det slut. Skidåkning med familjen går före.

I övrigt har livet varit både gott och lite tungt. Tungt då svärfar fått en cancerdiagnos och lite lättare då han vaknat upp efter en stor operation som verkar gått bra. 

Gott då vardagen lunkar på med snälla ungar och underbar frun som inte gnällt en sekund över att jag jagat all ledig tid i slutet av december och januari. Gott då jag fått förmånen att jaga med nya god personer på nya marker som gäst. 

Gott då dessa jakter resulterat i många nya tillfällen, vänner och kontakter. Just nu skulle jag bara önska 3 ggr så många helger resten av säsongen och hösten.

Jag upplever att de flesta står med famnen öppen gällande gästjakt. De som bjuder har inte sällan brist på folk men kanske inte en fast plats. Det söjer jag inte heller då jag har två egna marker, men det får mig att fundera över alla som säger att det inte finns jakt. Har jag bara tur eller de otur?  Eller är kravspecen för hög?

Nog med detta. Nu ska jag ut!