Publicerat September 3, 20169 yr Hittat en del skumma plugg, laddat patronväskan för morgondagens äventyr och i väskan åkte det ned två Fiocci Nova 31 gr laddade us 11.. vad kan det vara.. 1,5 mm hagel?? Hur f-n kommer det att fungera? De lär tappa fart och frågan är om de slår ihjäl en kråka på 30 meter? Jag har ngn känsla av att jag testat 2 mm hagel och avfärdat dem som för klena.. är det idioti att ta med dessa ut för detta ändamål? Inser att allt handlar om avstånd.. kanske bättre att köra dem på kajor eller något annat skräp..? Någon som testat klenhagel?
Publicerat September 3, 20169 yr Bösat ner en del fågel i storlek koltrast-kaja-tamduva med farsans gamla lager 32g us9 skeetammo. Jävlar vilka mängder hagel, funkade bra men klenare hade jag inte velat gå då de slår som en kraftigare fis när det blir lite håll.
Publicerat September 3, 20169 yr Författare Anar det.. skjutit väldigt mycket Husqvarna Cup Skeet 32 us 9 och inom håll dör allt, fan ta mej allt verkligen.. men sen blir det lite sämre med kraften..
Publicerat September 3, 20169 yr Samma här. Skjutit mängder med 9or, men aldrig klenare.. Bra närstridspatroner, men inte riktigt välsignat till över 25 meter..
Publicerat September 3, 20169 yr Testa ska man alltid göra, men kanske inte börja med det på djur. US9-10-11 är skeet eller kramsfågelskott. Är det skeetskott så är det förmodligen blötbly i haglen och det är förbannat hopplöst att få vettiga träffbilder på lite håll, de är ju gjorda för att öpnna upp träffbilderna ASAP. Är det kramsfågelskott så är det en annan femma - ratta i 3/4 eller full så kommer du att bli förvånad över hur pass effektiva de kan vara. Det är apigt många hagel med US9.... Med tight choke får man rejält med hagel i en fågel av en duvas storlek - och kör man med tighta choker får man alltid in ett eller två hagel där fågeln är som sårbarast och den kommer ner som ett paket. Men rekommenderas inte på duvor eftersom man får spotta hagel som en dåre...... /T
Publicerat September 3, 20169 yr Författare Tänkte testa dem..magkänslan säger att kråkan åker ned direkt utan prut dock kanske inte helt död..
Publicerat September 3, 20169 yr 2 minutes ago Hipshot sa: Tänkte testa dem..magkänslan säger att kråkan åker ned direkt utan prut dock kanske inte helt död.. Du kan ju ta bocken, stoppa i öppna <20m-pipan.
Publicerat September 4, 20169 yr Författare Gick väl som jag trodde.. liiite för hög tjurig kråka som inte ville ned, automaten med så det var antingen skjuta eller skjuta inte. Testade och jävlar vad det hände grejer.. kråkan åkte ned men tja den såg inte speciellt död ut.. Hade en container nedanför mej och på gaveln mot mej så fanns en glipa på 6-7 cm... givetvis träffar kråkan där i nedslaget och försvinner i burkjäveln.. Den var full av sopor så jag tänkte att jag kanske skulle nå den men icke en chans. Tror den gav sig tillslut men jag vet inte. Andra puppan gick på en kaja i ren ilska.. samma lika, jävla smäll och kajan vek sig rätt direkt men lite fladder. Dock död när Snaps kom in med den. Kul att testa nytt!