Publicerat September 3, 20169 yr Hej! Jag är nybliven jägare och har blivit lite fundersam om en fortkörning (13km för fort på 120 sträcka) 2014-03 kan bli ett problem? Inget annat har jag som "belastning", vad tror Ni? Bor i Stockholm. Mvh Nick
Publicerat September 3, 20169 yr Vet inte men har svårt att tro att en sån liten överträdelse skulle vara ett hinder.. Det hade nog varit värre med den hastigheten på 30 väg..eller något alkohol relaterat..
Publicerat September 3, 20169 yr Jag kollar belastningsregistret på jägare nästan dagligen på jobbet och såsom det verkar så är inte fortkörning något problem öht. P-böter reggas inte ens där jag slår. Så jag är otroligt skeptisk till att det har någon betydelse..
Publicerat September 3, 20169 yr Jag hade inga problem iallafall Jag hade tur (en riktig jävla tur) som fick ha kvar körkortet Så det är inget som du behöver ligga sömlös för. Var och varannan jägare har nog en fortkörnings eller parkeringsbot bakom sig. /Alkohol var inte inblandat bör jag tillägga
Publicerat September 3, 20169 yr Författare Det låter ju betryggande! Tack alla för snabba svar så här långt Mvh Nick
Publicerat September 3, 20169 yr Ska inte vara några problem om det bara är 13 km/h hopplöse gangster
Publicerat September 3, 20169 yr Hade lite väl bråttom en gång och blev av med körkortet i 3 månader. 34 km/h för fort men inga problem men vapen licenserna
Publicerat September 4, 20169 yr Författare Tack Alla för snabba svar! Ha en fortsatt trevlig Söndag! N
Publicerat September 4, 20169 yr En gång är inga problem, enda gången jag sett att fortkörning, LOB eller köra utan bälte (tre rätt vanliga saker jag stött på som kursledare inom jägarexamen) är om det sker många gånger.då det visar att man inte har någon som helst respekt för lagen.
Publicerat September 5, 20169 yr Jag körde i 47km på 30 sträcka. Trodde det var 50. Fick böta 2200kr och senare när första vapnet söktes så ställde jag frågan om förseelsen spelade in, det gjorde den inte. Dock kunde dom se den.
Publicerat September 5, 20169 yr 30 minutes ago Imperator sa: Jag körde i 47km på 30 sträcka. Trodde det var 50. Fick böta 2200kr och senare när första vapnet söktes så ställde jag frågan om förseelsen spelade in, det gjorde den inte. Dock kunde dom se den. Självklart syns den, den hamnar i belastningsregistret. Däremot P-botar som någon nämnde ovan följer fordonet i transportstyrelsens register, inte föraren. Enda gången hastighetsöverträdelser spelar roll är när man torskat för ny fortkörning och ptrl överväger rapporteftergift..
Publicerat September 11, 20169 yr jag hade 3 fortkörningar på ett år å sökte licens min handläggare ringde å skällde lite på mig å sa att licensen va på väg å bad mig släppa på gasen
Publicerat December 2, 20169 yr Författare Detta är en populär post. Då kan vi konstatera att alla Ni hade rätt! Igår damp den ner i lådan, tog 8 veckor samt 3 dagar (Stockholm)