Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

sako 85 snabbfäste

Featured Replies

Publicerat

Hej har beställt en sako 85 ,har jämt använt leupold qr men nasaren sa att dom ej var bra på sako någon som har någon uppfattning,tacksam för åsikter då det tar några veckor för licensen

Publicerat

Har QR fäste på min 75:a och det har fungerat bättre än när jag hade Optilock. Så det är nog en smaksak. Plockar av kikaren varje gång bössan varit ute och växlar mellan en 3-12x56 och en 1-6x24. Träffläget ändras som max ca 15 mm om man räknar c/c mellan grupperna jag skjutit. Dock sitter min bössa rejält nerbäddad i en GRS kolv. 

Publicerat
  • Författare

Tack då ska ja fortsätta använda de

Publicerat

Det du ska göra är att kontrollera att ringarna är linjerade när du monterar första gången. Sätt baserna på plats och sätt i underdelen av ringen. Ta lite, alltså lite, vapenolja på tappen innan du spänner till med spaken. Kontrollera sen med hjälp av kikaren att tuben ligger mot ringarna utan att du behöver använda kraft. Om kikaren inte går ner lätt i underdelarna utan rider på någon kant så måste du slipa in dem med hjälp av en rundstång och lite ventilpasta eller liknande.

På min 75:a så satt de perfekt linjerade men jag har hjälpt en kollega att montera på hans 85:a och där fick vi slipa lite då främre basen ville vrida sig lite. (Det var bättre förr.)

Lycka till.