Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Halvauto....

Featured Replies

Publicerat

Rem,fabarm,browning maxus.....hjälp mig....

Publicerat

Jag ställde samma fråga för en tid sedan och detta var vad det kokades ner till:

Kanske lite hjälp.

Publicerat
36 minutes ago andershermansson7 sa:

Rem,fabarm,browning maxus.....hjälp mig....

Benelli

Publicerat

Benelli.

Publicerat

Vad ska du använda den till? Och vilken budget? 

Publicerat
  • Författare

10-12000 max skall ha den som slit o släng ...är inte snäll med vården så....haft 303 beretta för 15 år sedan....28 tum pipa var lite lång....men vill inte ha för viftigt.... såg en es100 camo på torsbo är det ngt att ha???

Publicerat

En beggad Benelli Comfort (Montrefeltro med Comfort-stocken) eller M2 får du för 11-13k. Gav 11 eller 12 för min Comfort som var så gott som ny. Får du tag på en med 71cm pipor så ta den hellre än 66.

Publicerat
40 minutes ago andershermansson7 sa:

10-12000 max skall ha den som slit o släng ...är inte snäll med vården så....haft 303 beretta för 15 år sedan....28 tum pipa var lite lång....men vill inte ha för viftigt.... såg en es100 camo på torsbo är det ngt att ha???

Ta en m2 euro är en m2 men utan comfort kolv.  Tror inte går att hitta någe mer prisvärt?

http://www.sako.se/p/benelli_benelli-m2-european/217.product

Publicerat
1 hour ago andershermansson7 sa:

Fabarm xlr5 composit om vi pratar dom pengarna .

Publicerat

Såg på mässan i skåne att man börjat ta in benelli montefeltro syntet. Dvs "comfort utan comfort-kolven".

Publicerat
  • Författare

Girsan mc 312 verkar ju vara slit o släng bössan nr 1... Pmt lovordade den mkt i vapentidningen '!!

Benelli rakt igenom ju..

7000 ny.....

Publicerat
  • Författare

Kom på att en slugpipa skulle nog det kompleteras med..... Ev finnas....att köpa 

Publicerat
10 hours ago andershermansson7 sa:

Ta en m2 euro är en m2 men utan comfort kolv.  Tror inte går att hitta någe mer prisvärt?

Eller beretta outlander 300. Finns med 76cm pipa.

Publicerat
9 hours ago andershermansson7 sa:

Girsan mc 312 verkar ju vara slit o släng bössan nr 1... Pmt lovordade den mkt i vapentidningen '!!

Benelli rakt igenom ju..

7000 ny.....

Nja - Benelli rakt igenom håller jag INTE med om, det är en hel del skillnad. I synnerhet om du skjuter med dem. Sedan om den skillnaden är värd pengarna eller inte får var och en fundera över. Men för sitt pris är den svårslagen, jävligt svårslagen.......

/T

Publicerat

En beg Ben Comfort är rätt svår att slå, om man vill ha slugspipa/funktion är det bara att hänga på ett lingonlyse och eller någon annan riktlösning och sedan åka med org pipan,

min erfarenhet av min Comfort är att den skjuter väl mycket bättre med slugs än vad jag kan göra, dvs jag är den begränsande faktorn. /C

Publicerat
  • Författare
3 hours ago pmt sa:

Nja - Benelli rakt igenom håller jag INTE med om, det är en hel del skillnad. I synnerhet om du skjuter med dem. Sedan om den skillnaden är värd pengarna eller inte får var och en fundera över. Men för sitt pris är den svårslagen, jävligt svårslagen.......

/T

precis detta jag menar behöver jag mer bössa som slit o släng.....

Publicerat
  • Författare
29 minutes ago Ken1 sa:

Blir väll kirurgiskt kapad vid sista nackkotan nu men som slit och släng bössa skulle jag nog titta närmare på blommans 11-87a.

Funderar mer o mer på den bössan mkt skjutjärn för dollaresen.....

tål mkt vet jag sedan militären....vi hade Police modellen långaaaaa magröret.... O-ringarna gick sönder och det var det,,,,,blomman skickar ju med extra....

Publicerat
  • Författare

Ken1 vilken kota :rolleyes:

Publicerat

Hugg den nu.. fin bössa för dessa pengar. Jag är hyggligt normalskapt så jag tror att kolvkammen kan behöva sänkas ngr mm annars fin bössa!

Publicerat
14 minutes ago andershermansson7 sa:

Ken1 vilken kota :rolleyes:

Atlas ;)

Publicerat

Jag har en Benelli Comfort med Comfortech kolven och jag kan inte säga att jag är helt frälst.

Tror inte comfortech kolven gör speciellt mycket för rekylen så den skulle jag aldrig betala extra för.

Den har misslyckats att ladda om Steelmax på banan en gång men detta kan ha o göra med ammo asken för nästan hela asken krånglade men inte nästa.

Den har strulat att ladda om två gånger till och då när jag jagade kråka men det släppte efter vapenvård.
Och då kan jag säga att jag vårdar mina vapen nästan varje gång jag jagat och jag kunden inte hitta nått smutts som skulle orsakat dessa två omladdnings problem men nått var det.

Jag fick en jäkla massa gammal skräp plugg av svärfarsan och hade patronen svällt det allra minsta så sket det sig att få in patronen i loppet. Dom fungerade hur bra som helst i polarens Beretta halvauto.

Detta är min första automat jag äger men skulle jag skaffa en ny idag skulle jag nog vilja prova en Browning MAXUS i stället för en Benelli.

Publicerat
  • Författare
20 hours ago pmt sa:

Skjutit comforten och den är rapp inte övertygande på något sätt det är ju en halvauto....  Haft en beretta 303 i 10 år sköt mkt trap då.... Där funkade den bra men jobbig i skogen som hundförare så där började bössbytar sjukan...... 

Nu vill jag ha en fungerande bössa med goooo feeling 

Publicerat

Jag har en Winchester Sx3 12/89 å skulle jag byta hagelpang skulle de bli en likadan igen fast camo! Borde gå inom ramen för din budget också. Jag är ingen vapenvårdsnörd av rang heller men efter typ 500 smällar med Gyttorp 24g steelmax missar den växlingen ibland. Då må jag bara torka bort lite sot runt utblåsringen med dasspapper så kör jag lika många igen helt problemfritt... :D

Där ha du mitt förslag... ;)