Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hund västar och skador ang försäkring

Featured Replies

Publicerat

Fick pm utav max efter att hans H fick en bete genom västen och han frågade hur jag har gjort ( vet inte varför han tror att mina hundar skadar sig.....-_-)

Bolagen har lite olika regler så mitt tips är att ta kontakt med kundtjänst och fråga vad som gäller nu innan säsongen drar igång, bra att ha det på "pränt)!

Jag kör med Agria ( inte deras bästa kund....) och har hittills inte haft några problem med ersättning, from förra året så gäller samtliga skyddsvästar hos dom ( tidigare var det lite olika år från år).

Den stora skillnaden vad jag vet mellan tex agria och folksam är att när hunden har väst och blir skadad under laglig jakt eller träning i tex hägn så är det 0kr i självrisk oavsett hur skadan har uppkommit ( bete av gris, biten av grävlingen, påkörd, pinne i tass,  hundslagsmål etc), bara västen har varit på. Hos folksam så gäller 0 vid rov djurs skada och vildsvin skada

Det jag gör innan släpp är att fota hunden med väst på ( se till så att datum syns på bilden).

Vid skada:

In med hund till vet, ta med väst ( om det är hål i västen) så att vet ser att det är hål i väst och hund på samma ställe. Om det är annan skada så har jag med mig väst in ändå.

Se till så att vet skriver in i journalen att västen ( märke) har varit på.

När jag skickar in till Agria så bifogar jag :kvitto på väst ( max 5 år gammal får den vara), bifogar var jakten har bedrivits, kort beskrivning, namn och telefonnummer till jaktledare och två personer som var med.

Jag gör definitivt inte reklam för agria med det här inlägget men jag vet av erfarenhet att bolagen börjar dra åt sig öronen, så se till att dokumentera!

Bolagen har en tendens att ändra lite i det finstilta så det kan hända saker år från år, jag skall skicka mail till mitt bolag och kolla inför 1 okt.

Publicerat

Har folksam. Betalar även om du inte haft väst vid gris skada.  Ingen självrisk behövde vi betala. 50% av medecin fick vi tillbaka. Och likaså efterkontroll. Direktreglerat så blev de skäligt. Har upp till 75000 på henne.

Och hon har utnyttjat varenda öre.

Västen provade vi inte att få ut en ny.

Och har aldrig behövt visas upp heller. Hos vetrinär.

Men har 3 st så ingen fara.

Ska börja att fota vårt lapptäcke.

S

Publicerat
  • Författare

Det var agria själva som berättade det sista vändan i förra säsongen, " se till så att du dokumenterar och gärna att veterinären skriver in i journalen att väst var på, oavsett skada".

Publicerat

Klart varenda krona dem kan spara så tar dem de.

Men ska börja med de. Hängslen och livrem. 

S