Publicerat September 17, 20169 yr Hej forumsvänner. Sitter å försöker se vilka bössor med pipbytare som går att få i klass 3 å upp till Magnum. Kan bara finna att detta erbjuds av Blaser. Någon som vet om det är nått mer fabrikat än Blaser som erbjuder kalibrar i hela linan? Allternativt om någon mer åtminstone erbjuder både klass 3 å 2......
Publicerat September 17, 20169 yr Sauer? Tycker de borde ha men jag vet inte med säkerhet. Bara för att Torsbo inte har inne behöver ju inte betyda att det inte finns.... 22LR finns i alla fall till sauer 200 STR
Publicerat September 17, 20169 yr Jag tror inte efterfrågan är så stor efter detta, annars hade det nog varit mer vanligt - men hade Blaser funkat för mig så hade det tveklöst varit riktigt trevligt med att kunna skjuta allt från .22LR till .416 Rigby med samma rigg. Kruxet som folk har insett är att det blir dyrare än med dito separata bössor i många fall... Sen går det ju alltid att köpa custom pipor så länge man kan använda samma slutstycke, men det löser ju inte patroner med kantantändning och jag måste erkänna att jag inte har full koll på hur de har löst den saken på Blaser R93? (men .22LR pipa + delarna till slutstycket kostar mer än en CZ 453 Varmint och då måste man bara älska Blaser om det skall vara värt det hela...) Få länder har så begränsad garderob som vi har och då tänker man inte i dessa banorna.
Publicerat September 17, 20169 yr Författare Så är det. Värdelöst med den märkliga begränsningen på max 6 bössor. Men med den regeln så är olika pipor en liten lösning.