Publicerat December 4, 200619 yr Kan nån ge mig ett tips på en fin studsare i 22 hornet, jagar med finnspets och har en sako 7x33 och den funkar jätte bra men på förhösten känns det som att det räcker gott och väl med en hornet plus att det är lite lättare med ammunition till den också. tittade på new englands nya kipplauf men jag har hört att precisionen inte är den bästa :- Är det någon som har ett bra tips på en billig, lätt och fin modell? Mvh Tommy
Publicerat December 4, 200619 yr Ruger No1 finns i 22 hornet, fint med en fallblockare. Men lätt är den inte 3,7 kg, och enkelskottare är den.
Publicerat December 4, 200619 yr Författare ja simon det blir bra men då får du bära den när vi ska och jaga med finnspetsen nä skojade! tack för tipset
Publicerat December 5, 200619 yr Jag har en Sako L46 och det är en alldeles förträfflig bössa! Rekommenderas varmt. Nu är dom kanske inte så lätta att få tag på, men hittar du en så tveka inte. // gAsToN
Publicerat December 5, 200619 yr Vi hade inne en Blaser K95 i .22 Hornet Kipplauf enkelskottare i veckan på butiken. Den var lätt och mycket vacker. Tyvärr är det borta redan, så jag har ingen att visa.
Publicerat December 5, 200619 yr Författare Beretta du får hemskt gärna skriva här ifall det dyker upp nånting i butiken
Publicerat December 5, 200619 yr Beretta du får hemskt gärna skriva här ifall det dyker upp nånting i butiken Eller varför inte lägga ut en länk med alla begagnade vapen /Micke
Publicerat December 5, 200619 yr Ja om du redan har en Sako L46 och är nöjd med den varför inte köpa en likadan i .22 Hornet? Jag har en sådan i familjen (frun alltså) och den är mkt trevlig och skjuter bra! Vill man kosta på sig dyrare grejer är naturligtvis en kipplauf från merkel, Blaser eller Krieghoff trevligt, fast jag såg en Merkel SL II kombi 20-76/.22Hornet på Torsbohandels som vägde ca 2,6 kg... Bättre trädskällarbössa har jag svårt att tänka mig!
Publicerat December 7, 200619 yr Eller varför inte lägga ut en länk med alla begagnade vapen /Micke Personalbrist....personalbrist....Sen ska ni handla lokalt av era handlare, inte av mig (Roben är från Boden.. ) PS Blaser kipplaufen var tokläcker DS