Publicerat September 21, 20169 yr http://kentgamebore.com/waterfowl-loads/fasteel-waterfowl.html#product-1716 Trevligt anser jag även om jag inte vill behöva betala för dem/Christian
Publicerat September 21, 20169 yr Samma här köpte för många år sedan 50 st dyrt då så hur är det idag tro?
Publicerat September 21, 20169 yr Köpte en ask Gyttorp Bismuth 12/70 på XXL för någon vecka sedan. (tillverkad av Eley, en gammal kartong som stått sedan de öppnade affären enligt expediten). 22kr smällen vill jag minnas att det kostade.
Publicerat September 21, 20169 yr Om de stått så länge så hade jag prutat Hittade Kent Bismuth i Söderköping för länge sen, det var ngt knas med haglen tydligen så jag fick dem billigt..jävligt billigt.. jag kan inte begripa varför jag inte köpte mer!! 4 kr smällen.. Bra skit var det med!
Publicerat September 21, 20169 yr 23 minutes ago Hipshot sa: Om de stått så länge så hade jag prutat Hittade Kent Bismuth i Söderköping för länge sen, det var ngt knas med haglen tydligen så jag fick dem billigt..jävligt billigt.. jag kan inte begripa varför jag inte köpte mer!! 4 kr smällen.. Bra skit var det med! Har för mig att de haglen gick itu.....
Publicerat September 21, 20169 yr Jo jag hörde ngt sånt när jag handlade men detta tilltrots så dog ankorna..
Publicerat September 21, 20169 yr Det är inte molyshot ni tänker på? När jag testade dom så splittrades haglen mot hårt motstånd som skelett. /Mike
Publicerat September 21, 20169 yr Köpte eley bismuth på widforss för ett halvår sen. 450 spänn asken. Svettigt, men attan vad de biter!
Publicerat September 21, 20169 yr 3 hours ago Mad Mike sa: Det är inte molyshot ni tänker på? När jag testade dom så splittrades haglen mot hårt motstånd som skelett Stämmer bra molyshot hette dom!
Publicerat September 21, 20169 yr 4 hours ago Mad Mike sa: Det är inte molyshot ni tänker på? När jag testade dom så splittrades haglen mot hårt motstånd som skelett. /Mike Njae.. de jag tänker på var Bismuth. Molly är jag osäker på om jag tesat..
Publicerat September 21, 20169 yr Tror Mike menade de jag svarade på att de splittrades.... O det var molyshot....
Publicerat September 21, 20169 yr Bismuth i sig är sprödare än bly, mycket sprödare än bly tom. Periodvis har man haft problem med halten legering vilken tydligen är svår att hålla jämn i smältan. Kombinera med att man måste gjuta större hagel och inte kan köra sil och fritt fall så har det varit kvalitetsproblem med en del batcher bismuthhagel. Molyshot däremot kan man inte göra mjuka så där är splitter liksom regel. /T