Publicerat September 22, 20169 yr God kväll / Godmorgon! Jag har 3 kronhjorts troféer som skall monteras på sköld. De är inte sågade, utan de är så kallade helskallar. Finns det någon som har någon enkel och smidig lösning på hur man fäster skallen i skölden?. vill helst slippa borra i skallarna, och det hade varit skönt att kunna ta väck dem från skölden utan allt för mycket jobb. En tanke som slog mig var att sätta 2 krokar i varje sköld och sedan hänga upp skallen på skölden med krokarna runt benet som går bakom ögongloben. lite svårt att förklara när man inte har det framför sig och kan visa... Hur har ni löst det? Mvh Henke
Publicerat September 22, 20169 yr Även om jag inte kan hjälpa dig så får jag gratulera till dom fina troféerna!
Publicerat September 22, 20169 yr På dovhjorten skallarna finns det färdiga hål att trä najtråd igenom. Det bör det även finnas i kron skallarna, annars så gör det nog inget om du tar upp några invändiga hål som inte syns. Lycka till.
Publicerat September 22, 20169 yr Författare 13 hours ago faxe sa: På dovhjorten skallarna finns det färdiga hål att trä najtråd igenom. Det bör det även finnas i kron skallarna, annars så gör det nog inget om du tar upp några invändiga hål som inte syns. Lycka till. Precis ett sådant tips är vad man behöver ibland! Nu slipper jag grubbla mer på detta problemet. Enkel och bra lösning, tackar så mycket!
Publicerat September 22, 20169 yr Författare 14 hours ago lsjonsson sa: Även om jag inte kan hjälpa dig så får jag gratulera till dom fina troféerna! Tack så mycket Jonsson!
Publicerat Oktober 20, 20169 yr Grattis till dom fina troféerna! Har funderat ett tag på en resa till just Skottland och blev inte mindre sugen nu Vet du vikten på troféerna?