Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vid vilken ålder släppte ni drivande hund första gången?

Featured Replies

Publicerat

Som rubriken lyder, hur gammal var er hund vid första släpp? Vad var första viltet du vet den drev? Hur gick det sedan när den blev äldre? Blev hunden vad ni hoppats på?

Jag är enbart intresserad av hur just du gjort, inga diskussioner kring vad som är rätt och fel. Sådana trådar finns det gott om.

Publicerat

Släppte min basset när hon va 6mån mest för att köra inkallning live så att säga. Det första hon drev va hare och dagen efter rabbis.  Hon blev den bästa kamrat man kan ha i skogen.

Publicerat

Har släppt första gången vid 5-6 månader mest för skogsträningen. Taxar o även förr när jag hade drevrar men jag är lite försiktig om de börjar driva lite längre körer. Har haft suverän kontakt och inga långdrivare men som sagt jag bryter och låter dom mogna lite innan det blir släpp igen om det börjar barka iväg under valpåret. Kontakten är enligt mig a och o. 

Mitt sätt:wacko:

Publicerat

Min är född i september.  Så hon hann bli året. Drev hare. Än är hon inte lysande men fungerar i vart fall.  Har fått en jämte lite skrämd som nog var 8-9 månader (länge sen).  Borde nog väntat tills hon var året. Med i skogen är de tidigt men då är turerna anpassade för en valp. Viktigt är att de vet att man finns till hands,  enligt min uppfattning.   

Publicerat

Min blandras drev första gången vid fem månader typ och när han va sex månader gammal lyckades jag skjuta första rådjuret för honom efter ett 30 minuters buktande drev och sen har det bara rullat på :-) Han är den bästa drivande hunden jag har haft, 50% tax och resten drever, basset och smålandsstövare.