Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nekas ersättning för skadad studsarkolv av postnord

Featured Replies

Publicerat

Tanken från början när vi utvecklade Bluetooth (jupp, var med på ett hörn där) var att använda piconetworks som sen bildade scatter networks men i verkligheten skulle det aldrig fungera och eftersom det av säkerhetsskäl krävs pairing så kommer aldrig en BLE device heller kunna fungera på det viset.

Det är en modernare variant av den där nyckelknippan man kunde vissla, eller klappa händerna, efter som var populär i början av 80-talet. 

• Svar 52
  • Visningar 4,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• PESTnord

• Jag säger bara en sak: Gör Karl- Bertil Jonsson till Generaldirektör för PestNord.....

• simonarvestrand
    simonarvestrand

Det kommer bli en diskussion om detta för att köra med annat bolag i framtiden , inte vi som bestämt nu.  problemet med dom andra är att dom bara kör hit en gång i veckan vilket kan strula till d

Posted Images

Publicerat

När bankerna måste anlita konsulter för att ta reda på att dom ska hålla på med pengar och postens konsulter kommer fram till att dom ska leverera post är det något som haltar i min värld

Det kunde jag talat om för dom gratis

Publicerat

Postnord ...

Publicerat
  • Författare
12 minutes ago Björnstigen sa:

Postnord ...

Det såg jag också på nyheterna. Förjävligt!:angry: Tror du att dom gör så med paket till dom själva??? Nej!

Publicerat

De beställer nog inte leverans av Postnord, skulle iaf inte jag gjort om jag jobbade på det där företaget ...

Publicerat
  • Författare
1 minute ago Björnstigen sa:

De beställer nog inte leverans av Postnord, skulle iaf inte jag gjort om jag jobbade på det där företaget ...

Nej, knappst troligt! Nej, inte jag heller!

Publicerat

Fast jag måste erkänna att jag fått paket från snusboilaget.se på ca 24h efter att jag beställt via Postnord, så ibland kan de överraska.
Dock så tål ju stockar att kastas :)

Publicerat
  • Författare
13 hours ago Björnstigen sa:

Fast jag måste erkänna att jag fått paket från snusboilaget.se på ca 24h efter att jag beställt via Postnord, så ibland kan de överraska.
Dock så tål ju stockar att kastas :)

Ja, ibland överträffar dom sig själva!:thumbsup:

Peppar peppar, medans morsan var i liv så skickade jag både torkat älg- o renkött, hjortronsylt o löjrom till henne i Huskvarna o inget av breven försvann på vägen. Alla dessa brev var hos henne dagen efter, så dom kan om dom bara lägger manken till.:thumbsup:

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Ja, ibland överträffar dom sig själva!:thumbsup:

Peppar peppar, medans morsan var i liv så skickade jag både torkat älg- o renkött, hjortronsylt o löjrom till henne i Huskvarna o inget av breven försvann på vägen. Alla dessa brev var hos henne dagen efter, så dom kan om dom bara lägger manken till.:thumbsup:

Om det var före 2009 så förvånar det mig inte alls, det var ju då som PostNord uppstod så att säga.

Efter det skulle jag tro att de som alla andra drabbats av besparingar och då främst på personalsidan, både vad gäller bemanning och nedskärningar även på personalens förmåner.
Ser bara på mitt jobb, när jag började här på 90-talet så hade vi MYCKET bättre förmåner än nu och nu brukar ofta frågan "varför är ni inte stolta över att jobba här" dyka upp efter varje "medarbetarundersökning" vi gör årligen.

Jag brukar svara, så sent som igår faktiskt, att med tanke på hur mycket sämre det är här nu kontra för 10 - 20 år sen så är det omöjligt att känna sig stolt, i alla fall om man varit med sedan dess och sett allt bli sämre å sämre.

Förr var det förmånerna som lockade folk att jobba på företaget jag jobbar på, nu kan man relativt enkelt förhandla till sig minst lika bra och troligen ganska enkelt få bättre förmåner om man går till en konkurrent vilket har gjort att många slutat til förmån för framförallt bättre lön hos konkurrent och sen efter ngt år kommit tillbaka med ytterliga högre lön :)

Smart drag men inget som lockar mig, jag har turen att ha en arbetsuppgift som verkligen intresserar mig och som är extremt givande, så nej, någon direkt stolthet känner jag inte bara för att mitt lönebesked skickas med min arbetsgivares logga men jag känner mig stolt över det jobb som jag har och utför och jag kunde knappast få bättre arbetskamrater runt mig.

Är dock övertygad om att de stolta brevbärarna från förr inte existerar längre, nog lika utdöda som pungvargen.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Björnstigen sa:

Om det var före 2009 så förvånar det mig inte alls, det var ju då som PostNord uppstod så att säga.

Efter det skulle jag tro att de som alla andra drabbats av besparingar och då främst på personalsidan, både vad gäller bemanning och nedskärningar även på personalens förmåner.
Ser bara på mitt jobb, när jag började här på 90-talet så hade vi MYCKET bättre förmåner än nu och nu brukar ofta frågan "varför är ni inte stolta över att jobba här" dyka upp efter varje "medarbetarundersökning" vi gör årligen.

Jag brukar svara, så sent som igår faktiskt, att med tanke på hur mycket sämre det är här nu kontra för 10 - 20 år sen så är det omöjligt att känna sig stolt, i alla fall om man varit med sedan dess och sett allt bli sämre å sämre.

Förr var det förmånerna som lockade folk att jobba på företaget jag jobbar på, nu kan man relativt enkelt förhandla till sig minst lika bra och troligen ganska enkelt få bättre förmåner om man går till en konkurrent vilket har gjort att många slutat til förmån för framförallt bättre lön hos konkurrent och sen efter ngt år kommit tillbaka med ytterliga högre lön :)

Smart drag men inget som lockar mig, jag har turen att ha en arbetsuppgift som verkligen intresserar mig och som är extremt givande, så nej, någon direkt stolthet känner jag inte bara för att mitt lönebesked skickas med min arbetsgivares logga men jag känner mig stolt över det jobb som jag har och utför och jag kunde knappast få bättre arbetskamrater runt mig.

Är dock övertygad om att de stolta brevbärarna från förr inte existerar längre, nog lika utdöda som pungvargen.

Även efter 2009 då Postnord gällde så kom alla mina brev fram till min mamma dagen efter. Helt otroligt egentligen.:o

Ja visst var mycket bättre förr när det gällde förmåner, m. m. På Husqvarna AB hade vi då inga förmåner mer än personalrabatt på Electroluxkoncernerns varor fram till -90 när jag slutade där. Då hade jag varit tjänsledig 1 år p g a studier på annan ort (Luleå). Så jag passade på att köpa ut en ny frys o hushållsassistent åt min blivande fru för redan då visste jag med 99 % säkerthet att jag skulle bli kvar här uppe. I regel köpte man sådant om man behövde något så köpte man sådant som det var lätt att skaffa ev. reservdelar till. Därefter så har jag haft några kompisar som har hjälpt mig om jag har behövt något. Även farsan har hjälpt medans han var i liv efter min flytt. På Husqvarna hade vi inga medarbetarundersökningar under min 20 år innan flytten. Rätt dåligt faktiskt. Jag gissar att jag är några år äldre än du o därför har jag aldrig fått sådana undersökningar, m. m. Född -53 så jag började på Husqvarna -70.

Publicerat

Mer bensin på elden!

20161006_100324.jpg

Publicerat
51 minutes ago lsjonsson sa:

Även efter 2009 då Postnord gällde så kom alla mina brev fram till min mamma dagen efter. Helt otroligt egentligen.:o

Ja visst var mycket bättre förr när det gällde förmåner, m. m. På Husqvarna AB hade vi då inga förmåner mer än personalrabatt på Electroluxkoncernerns varor fram till -90 när jag slutade där. Då hade jag varit tjänsledig 1 år p g a studier på annan ort (Luleå). Så jag passade på att köpa ut en ny frys o hushållsassistent åt min blivande fru för redan då visste jag med 99 % säkerthet att jag skulle bli kvar här uppe. I regel köpte man sådant om man behövde något så köpte man sådant som det var lätt att skaffa ev. reservdelar till. Därefter så har jag haft några kompisar som har hjälpt mig om jag har behövt något. Även farsan har hjälpt medans han var i liv efter min flytt. På Husqvarna hade vi inga medarbetarundersökningar under min 20 år innan flytten. Rätt dåligt faktiskt. Jag gissar att jag är några år äldre än du o därför har jag aldrig fått sådana undersökningar, m. m. Född -53 så jag började på Husqvarna -70.

Ja, du är ca 20 år äldre +/- någon månad antagligen :)

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Björnstigen sa:

Ja, du är ca 20 år äldre +/- någon månad antagligen :)

Ok! Marskatt!:thumbsup:

Publicerat
3 hours ago lsjonsson sa:

Ok! Marskatt!:thumbsup:

Mars? Samma här faktiskt, ganska precis på rätt gräns så man blev vädur istället för kall och slemig fisk :P

Publicerat
  • Författare
3 hours ago Björnstigen sa:

Mars? Samma här faktiskt, ganska precis på rätt gräns så man blev vädur istället för kall och slemig fisk :P

Jag kunde lika väl ha blivit ett aprilskämt men morsan fixade det så att det blev på rätt sida.:thumbsup::lol:

Publicerat

Kolla på tv4 nyhetsmorgon i morgon fredag. Då ska de tydligen sitta nån överkucku i studion å "besvara" (läs förneka) kritiken mot Postmord....:wallbash:

Publicerat

"vi ska tillsätta en kommision av konsulter för att göra en utredning som vi ska ta till oss så vi kan bli ÄNNU bättre i fortsättningen" och blablablablablabla...

Publicerat

Jag säger bara en sak: Gör Karl- Bertil Jonsson till Generaldirektör för PestNord.....

Publicerat
  • Författare

Det vore ett bra förslag dansken!:thumbsup:

Publicerat
12 hours ago Dansken sa:

Jag säger bara en sak: Gör Karl- Bertil Jonsson till Generaldirektör för PestNord.....

Jäkligt dåligt förslag. Ska man ha en generaldirektör som dels behandlar paketen som Karl-Bertil (krossar dem mot golvet) och dels stjäl paket. Var inte det inte just detta som var postnords problem. Ska man då befordra källan till problemen?

Publicerat

Standard i det här landet verkar vara att svara "vi ska förbättra våra rutiner".
Ser dock aldrig att något blir bättre efter ett sådant uttalande men det tystar ju kritiken ett tag framöver och har de riktig tur kanske mediadrevet jagar någon annan efter ett par veckor, så kan de fortsätta i samma fotspår ett par tre år till.

Publicerat
  • Författare

Det var bättre förr med gamla hederliga POSTEN!:thumbsup:

Publicerat

skulle fått en pall hundmat i onsdags idag sa postnord till oss ganska ordagrant " Vi har väldigt mycket att göra nu och prioriterar inte er på landet så ni får vänta till måndag eftermiddag"

Fin service

Publicerat
12 minutes ago simonarvestrand sa:

skulle fått en pall hundmat i onsdags idag sa postnord till oss ganska ordagrant " Vi har väldigt mycket att göra nu och prioriterar inte er på landet så ni får vänta till måndag eftermiddag"

Fin service

Är det det som kallas jämnstäldhet i det här landet?