Publicerat September 29, 20169 yr Fick vapenlicens på en som jag trodde var en Carl Gustav Zoli 1900 (lågt femsiffrigt serienummer) Men på licensen står det Husqvarna, helt normalt?
Publicerat September 29, 20169 yr Normalt - nja..... Vanligt absolut. Bössan har väl en gång reggats med tillverkaren "Husqvarna", då åker det med om du inte ringer in och påpekar det för handläggaren. /T
Publicerat September 29, 20169 yr Står det Carl Gustaf någonstans på vapnet? PMT har nog helt rätt, felaktigt reggad som en Huskvarna i polisens register. Däremot har jag aldrig hört talas om en Carl Gustav 1900 tillverkad av Zoli? Bara Hva.
Publicerat September 30, 20169 yr Författare Är helt säker nu, felreggat hos länsman. Har stämplarna "PSF" och "Gardone". Klockren Zoli. Men det är ju inte mitt problem egentligen eller ska jag maila polisen?
Publicerat September 30, 20169 yr 20 hours ago Upptag71 sa: Står det Carl Gustaf någonstans på vapnet? PMT har nog helt rätt, felaktigt reggad som en Huskvarna i polisens register. Däremot har jag aldrig hört talas om en Carl Gustav 1900 tillverkad av Zoli? Bara Hva. Helt rätt! Finns inga zoli under CG. Bara från Husqvarna.