Publicerat Oktober 3, 20169 yr Detta är en populär post. Fick med ett knippe hylsor när jag köpte bössan och tänkte jag skulle göra börja göra i ordning dem för omladdning. Jag kan ingenting om handladdning (ännu), men jag kan en del annat om teknik och mekanik så jag tog mig några minuter i experimentverkstaden på jobbet och svarvade till en skruv och en plastbit som mothåll för att kunna pressa ut tändhattarna i ett skruvstycke. Satte dit en bit krympslang som indikering läget för när jag hittat ner i hålet med spetsen. Funkade som tänkt, och nu är hylsorna ultraljudtvättade och redo för eventuella nya kommande äventyr.
Publicerat Oktober 3, 20169 yr Bra tänkt, men använd en hammare och knacka ut hattarna så går det fortare.
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Författare 9 hours ago Finskavapen sa: Bra tänkt, men använd en hammare och knacka ut hattarna så går det fortare. Har inte så bråttom, men provar det nästa gång.