Publicerat Oktober 4, 20169 yr Jag funderar på att skaffa mig en blaser men valet svajar mellan r8 eller r93. Det lutar mot r93 då det går å köpa 22lr pipa till den men samtidigt så har tillverkningen av r93an slutat. Och sen sägs det att r8an ska få 22lr pipa men samtidigt inget som är helt säkert. Är det någon som hört hur det liggger till med 22lr pipa till r8an?
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Som att välja mellan briljant å diamant. R93 lite smidigare fast utan "magasin". R8 lite lite klumpigare fast med "magasin". Svårt val men kanske att det lutar lite åt R8 ändå....... R8 är ju det senaste....... så att säga... Du kommer bli riktigt nöjd vilken du väljer, kanon bössor.
Publicerat Oktober 4, 20169 yr 1 hour ago Patrik sa: Är det någon som hört hur det liggger till med 22lr pipa till r8an? 22lr kommer till R8 nu till våren
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Författare 2 hours ago Sjöfaran sa: Som att välja mellan briljant å diamant. R93 lite smidigare fast utan "magasin". R8 lite lite klumpigare fast med "magasin". Svårt val men kanske att det lutar lite åt R8 ändå....... R8 är ju det senaste....... så att säga... Du kommer bli riktigt nöjd vilken du väljer, kanon bössor.
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Författare R8 är säkert ett bättre val om man vill skaffa en annan kaliber om några år då de nu slutar tillverka r93. Kommer det en 22lr till r8 så är den ett givet val för mig.
Publicerat Oktober 4, 20169 yr Utmärkt val. Snackade föra veckan med en handlare som berättade att både 22lr å nån form av klass3 pipa kommer till Sverige nu på våren
Publicerat Oktober 4, 20169 yr En annan sak att fundera över är trycket. Själv har jag en R8 och jag har inte provat någon R93 på många år så jag är inte rätt man att jämföra. Men härom veckan så hade jag en kompis här från Tyskland på älgjakt, han lånade då min R8 och vi va iväg på banan och han provsköt, han poängterade då att han tyckte att det var så härligt trycke på min bössa. Själv har han 3 st R 93 där hemma. Jag trodde inte att det var någon skillnad på dom men det hävdade han bestämt att han upplevde. Som sagt bara en parantes, R93 har nog också ett fantastiskt trycke, som sagt själv trodde jag inte att det fanns någon skillnad. Mvh Andreas
Publicerat Oktober 5, 20169 yr R93 helt klart, börjar bli mycket billigare och är i mitt tycke ett skönare vapen att hantera än R8 även fast råttan har mer finesser.
Publicerat Oktober 5, 20169 yr Har en R93 och jag älskar den. Men har hållt i R8 PRO Sucess och den kolven är grym, kanske blir en sån i framtiden
Publicerat Oktober 5, 20169 yr Författare Jag gillar också r8 PRO sucess den sitter riktigt härligt i handen