Publicerat Oktober 6, 20169 yr Detta är en populär post. Dags för en lite presentation av Coach. Jag fick det smeknamnet som ung, vet faktiskt inte varför. Mitt namn är Urban Kumpula, 52 år och bor i Muoniodalen vid finska gränsen. Jag började min jakt efter skogsfågel redan som 12 åring med lånebössa utan licens. En Savage combi 22 mag/20 hagel. I skogar där bössan inte kunde följa med, så lades det ut snaror för både hare och fågel. Inte succe direkt. När jag ännu var tre veckor ifrån 18 år så fick jag min licens på Tikka M65 6,5x55, tack vare en snäll polis i Kiruna. Annars hade jag missat hela 2- veckors jakten på älg. Idag så jagar jag mest älg med varierande intresse. Inte samma känsla utan min gråhund Taikko. Är väldigt selektiv i min avtryckarfinger, och skjuter helst fjolingar. Inte intresserad av stora kronor. Kanske fågeljakten är på intressekalendern igen, eftersom ingen jagar småvilt i trakten. Fick smaka en mycket god skavgryta, gjord på tjäder förra året, så vi får se. Nog med text för denna gång. Urban
Publicerat Oktober 6, 20169 yr Hej & välkommen hit norrbottning! Själv jagar jag i Bondersbyn efter Kalix älv.
Publicerat Oktober 6, 20169 yr Å en sån kombi hade jag också som första bössa som 14 åring å sköt så armen blev knallblå av hagelsmällarna för kolven va på tok för lång. Välkommen till forat då.
Publicerat Oktober 6, 20169 yr 14 hours ago Coach sa: så Där fick inte jag bort citatrutan anyway, välkommen till ett trevligt forum
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Författare Tackar o bockar Jag har varit medlem sedan 2012, men inte så aktiv som jag borde. Ni vet norrlänningar, man säger int så mycke.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 3 hours ago Coach sa: Tackar o bockar Jag har varit medlem sedan 2012, men inte så aktiv som jag borde. Ni vet norrlänningar, man säger int så mycke. Välkommen som AKTIV medlem på forat då
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 9 hours ago Coach sa: Ni vet norrlänningar, man säger int så mycke. Jag har märkt det på en del.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Hade du skrivit tidigare kunde vi hälsat på när vi var i dina krokar under älgjakten!
Publicerat Oktober 8, 20169 yr Författare 9 hours ago Urban sa: Hade du skrivit tidigare kunde vi hälsat på när vi var i dina krokar under älgjakten! Var befann ni er då?
Publicerat Oktober 8, 20169 yr Dom befann sig.i Pajala allmänningskogen. http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/53770-älg-och-björnjakt-på-premiärveckan-i-september-v36-5-119/
Publicerat Oktober 8, 20169 yr Författare Då körde ni förbi mitt hem i Kaalamakoski. Hur hade ni det med djur? Såg en del älg norr om Parkajoki by, när jag åkte med bussgodsbilen