Publicerat Oktober 6, 20169 yr Har en Merkel SBS som inte passar så bra i grundutförande. Tänkte lägga i en kil så kolvkammen blir högre istället för all tape som sitter där nu. I helgen var de en av gubbarna som hade en Merkel SBS med Engelsk kolv och jäklar va bra de kändes! Hur stort ingrepp är det att ändra när man ändå lägger i en kil? Pris? Tänkte även byta bakkappan när den är där. Och brotcha den till 1/4 och 1/2 i nuläget i allafall? S
Publicerat Oktober 6, 20169 yr Du har alltså med pistolgrepp i dag. Enkel eller dubbeltrycke? I min värld så funkar det att göra engelsk kolv med enkeltrycke men inte pistolgrepp med dubbeltrycke. Det blir knas med andrapipan... Jag har ju börjat stocka om min Merkel 47E men det tilltänkta pistolgreppet får bli rak engelsk kolv igen då jag har dubbeltrycke. Det kommer givetvis att bli lite jox med att räta ut metallbiten som sitter i bakkant av varbygeln, men så stort jobb tror jag faktiskt inte det är - bara lite värme, teknisk hårdhet, omsorg och puts + kallblånering så är det nog rätt snabbt gjort! Nu vet jag inte vilken modell du har men om du påminner mig i morgon så kan jag ta kort på min raka kolv och då närbilder på hur detta ser ut så kan du själv räkna ut hur det kommer att se ut. En annan utväg är att fixa en ny komplett varbygel för rak kolv och använda den och spara den andra tillsammans med originalkolven. Det är inte säkert att det blir dyrare eftersom du då inte behöver lägga en massa jobb på att ändra den du har?
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Mitt vinterprojet är att göra om stocken på min 310 från pistolgrepp till rak engelsk. Dansken länkade förut till en jättebra beskrivning. Det enda jag ser som en omöjlighet är att få till nätskärningen MEN, jag har en tanke om att eftersom funktionen är att handen lättare ska kunna glida lite så behövs inte närskärningen, även om det vore snyggt
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Jag har gjort en sådan operation som jag dokumenterat på grannkanalen. Jag länkar dit, är det inte ok så får admin ta bort. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=60&t=202097
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Snyggt jobbat, tror jag drar tidigare från jobbet och sätter sågen i kolven direkt
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Tänk bara på att du måste ha trä nog i halsen så den inte blir för tunn att hålla om - de flesta pistolgrepp ligger för lågt framför näsan för att det ska bli ett bekvämt grepp. /T