Publicerat Oktober 7, 20169 yr Har bytt upp mig från 220 till 320 och har testat den skarpt några gånger och är hyfsat nöjd. Några saker som jag skulle vilja ha svar på dock. Nu är hunden på kartan bara en pil. Går det att ändra så att det blir en hundsymbol istället, som på 220? Det skall gå att få bort/fram hundspåren på kartan genom att trycka "MAP". Detta funkar inte på min. Krävs det nån särskild inställning? På 320 med T5 skall det gå att få skallindikator om man byter språk till engelska. Har gjort detta och aktiverat skallindikatorn, men den funkar inte. Vad är fel? Tacksam för svar!
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Bara för att utesluta... Ha du uppdaterat mjukvara i halsband och handenhet? Ha du startat både halsband och handenhet utomhus å låtit dom hämta satelitinfo riktigt innan du börjar jaga? Jag har aldrig hört/sett att det blir en pil av symbolen där halsbandet befinner sig. Däremot ett frågetecken då man inte har kontakt emellan... Det finns en inställning under "spår" där det står hur länge den ska spela in. (Ha inte astron här å jag minns inte hur man tar sig dit) Men prova sätt den på t.ex 2h. Skallindikatorn verkar va lite av ett gissel på olika halsband. Ibland räcker det med att bara dra åt halsbandet liite hårdare på hunden så fungerar det... Hoppas npn kan förklara vissa detaljer utförligare åt dig så hoppas jag det löser sig för dig så du få ut de mesta a din 320. Jag tycker min är fantastiskt bra
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Hundspåren bort=tryck en el, två gånger på map så försvinner dom tryck en gång till och de är tillbaka. Pilen går att ändra till hund symbol. Kommer inte ihåg just nu, men gå in på hundmenyn och testa dig fram. Annars så återkommer jag, när jag kollat. Skall indikatorn kommer jag inte ihåg hur man la in. Men man börjar precis som du gjort. Finns en tråd på RS hur man gör.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 13 minutes ago HuggyBear sa: Bara för att utesluta... Ha du uppdaterat mjukvara i halsband och handenhet? Ha du startat både halsband och handenhet utomhus å låtit dom hämta satelitinfo riktigt innan du börjar jaga? Jag har aldrig hört/sett att det blir en pil av symbolen där halsbandet befinner sig. Däremot ett frågetecken då man inte har kontakt emellan... Det finns en inställning under "spår" där det står hur länge den ska spela in. (Ha inte astron här å jag minns inte hur man tar sig dit) Men prova sätt den på t.ex 2h. Skallindikatorn verkar va lite av ett gissel på olika halsband. Ibland räcker det med att bara dra åt halsbandet liite hårdare på hunden så fungerar det... Hoppas npn kan förklara vissa detaljer utförligare åt dig så hoppas jag det löser sig för dig så du få ut de mesta a din 320. Jag tycker min är fantastiskt bra Jag har också precis bytt från 220 till 320 (pga att den gamla "dog"). Och precis som Sax skriver så har jag också en pil istället för en "hund". edit: Såg att Faxe hann komma med ett bättre svar än mitt....och snabbare /Tony
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Hmm... Då borde de, som faxe skrev, finnas en inställning för detta i hundmenyn. Man lär sig nå nytt varje dag
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 54 minutes ago HuggyBear sa: Hmm... Då borde de, som faxe skrev, finnas en inställning för detta i hundmenyn. Man lär sig nå nytt varje dag Man kan ändå mera när jaktåret är slut, sen så är det borta tills nästa 1 oct. Så här gör du för att få bort pilen och i stället få hund symbolen. 1. Tryck en gång på Map 2. Tryck en gång på meny. 3. Överst i menyn så står det förmodligen "Visa hundstatus" 4. Markera detta och tryck "Enter" Det skall alltså "Dölj hundstatus" i översta rutan för att man skall se hund symbolen. Nu bör du ha fått fram Hundsymbolen.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Just de ja... Hopplöst att försöka beskriva tryckningar och menytext då man inte ha astron framför sig...
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 20 minutes ago HuggyBear sa: Just de ja... Hopplöst att försöka beskriva tryckningar och menytext då man inte ha astron framför sig... Skit snack, det skulle du inte klara av i alla fall. Trevlig helg
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Författare Fixade hundsymbolen nu i alla fall. Tack för hjälpen. Däremot kan jag inte ta bort spåren genom att trycka "MAP".
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 40 minutes ago Sax sa: Däremot kan jag inte ta bort spåren genom att trycka "MAP". Vill du ta bort hundspåren permanent så finns det två sätt. 1. Tryck på Map sen 2 gånger på Menu. Klicka ner dig till "Verktyg" sen "Enter" klicka ner till "Spårhanterare" sen "Enter" gå in på hundspårning. Markera den hund du vill rensa sen enter. Klicka fram "Rensa aktuellt spår" sen Enter och Ja. Färdigt. I denna menu "Spårhanterare" så kan du även rensa bort ditt eget spår genom att gå in på "Aktuellt spår" 2. Tryck "Dog" sen Enter. Klicka ner dig till "Återställ" sen Enter. Tryck på ja och all info försvinner. Klart
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 49 minutes ago faxe sa: Skit snack, det skulle du inte klara av i alla fall. Trevlig helg Männ klå're i... Trevlig helg på dig också din gamla räv
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 1 hour ago Sax sa: Fixade hundsymbolen nu i alla fall. Tack för hjälpen. Däremot kan jag inte ta bort spåren genom att trycka "MAP". Det är märkligt för det funkar för mig. Tryck på "MAP" så kartan kommer fram, sen "togglar" du genom att trycka på "MAP". Jag har tre olika alternativ som; visar hela spåret från jaktens start, som visar lite av spåret (sista biten, vet inte om den begränsar på tid eller avstånd) eller inga spår alls. /Tony
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 27 minutes ago Pankoon sa: Det är märkligt för det funkar för mig. Tryck på "MAP" så kartan kommer fram, sen "togglar" du genom att trycka på "MAP". Jag har tre olika alternativ som; visar hela spåret från jaktens start, som visar lite av spåret (sista biten, vet inte om den begränsar på tid eller avstånd) eller inga spår alls. /Tony Gör man så, så försvinner inte spåren permanent. Och det var det jag tror den andra frågan gällde.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Författare 2 hours ago Pankoon sa: Det är märkligt för det funkar för mig. Tryck på "MAP" så kartan kommer fram, sen "togglar" du genom att trycka på "MAP". Jag har tre olika alternativ som; visar hela spåret från jaktens start, som visar lite av spåret (sista biten, vet inte om den begränsar på tid eller avstånd) eller inga spår alls. Det är precis den här funktionen jag är ute efter men får den inte att fungera. Enheten är ju inte mer än typ 3 månader gammal så den borde ju vara uppdaterad med senaste programvaran, om det nu har nån betydelse.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr 1 hour ago Sax sa: Det är precis den här funktionen jag är ute efter men får den inte att fungera. Enheten är ju inte mer än typ 3 månader gammal så den borde ju vara uppdaterad med senaste programvaran, om det nu har nån betydelse. Det var 3 månader sen du köpte den, men den kan vara äldre än så. Men det borde gå i alla fall. Jag är försiktig med att uppdatera min garmin pejl, då jag är rädd för buggar som en del verkar få med i upp dateringarna. Men ibland så är man tvungen.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Författare Snackade med en kompis som har betydligt äldre enhet och aldrig har uppdaterat och på hans funkar det så jag tror inte att det har med uppdateringen att göra. Får prova mig fram och se vad som händer helt enkelt.
Publicerat Oktober 11, 20169 yr På 2016-10-07 at 14:59 Sax sa: Det är precis den här funktionen jag är ute efter men får den inte att fungera. Enheten är ju inte mer än typ 3 månader gammal så den borde ju vara uppdaterad med senaste programvaran, om det nu har nån betydelse. Jag har inte behövt ändra någon inställning, utan det funkade "direkt ur kartong" /Tony
Publicerat Oktober 11, 20169 yr Lägger en lina här också för å se om den samlade kunskapen kan hjälpa mig... I söndags uppdaterade jag min 320 å idag då jag va iväg så märker jag att den ballar ur! Har testat med annan gps samtidigt å annat halsband så jag vet att det är min handenhet som strular... Det som händer är att den tappar både hunn å gps efter bara ca 170m. Sen få jag kontakt från å till upp till bara ca 3,5km sen äre dött fast jag är "ovanför" halsbandet. Står jag stilla så kommer å går signalerna från å till fast även halsbandet är stilla på samma ställe... Fullt å så ner till noll... Innan uppdateringen kunde hunn va uppåt 1,5km bort utan att jag ens behövde dra ut förlängningen på antenn... Vad kan de va för fel å vad gör jag åt detta? Tacksam för svar.... //Danne
Publicerat Oktober 11, 20169 yr Här kan jag tyvärr inte hjälpa till, men hoppas att det löser sig. Jag är extremt försiktig med att uppdatera min Garmin, då dessa problem verkar dyka upp hos fler än dig. Så mitt tips är. Om grejorna funkar så ge fan i uppdatering. Ring Garmins support i morgon, så får de lösa det här.
Publicerat Oktober 11, 20169 yr Ja de va precis de kag tänkte om ingen kan hjälpa mig på forumena... Ja gissa om jag ångrar att jag uppdatera!