Publicerat Oktober 7, 20169 yr Idag fick hon somna in, världens bästa Freja. Min tretton och ett halvt år gamla boxer vandrade idag till de vida ängarna och farmors omvårdnad, åldern kom ikapp dig till slut. Du har varit en frisk och glad hund tills du drabbades livmoderinflammation vid 10 års ålder, hem från veterinären kom du som en 3-4 år yngre hund och gav oss flera år till. Men nu har dina rymningar efter älg tillsammans med ljuvertumör och din hals sänkt dig, så efter samtal med underbara Torbjörn Rönning på Distriktsvetrinärerna i Karlskrona beslutade vi oss för att du skulle få vandra vidare. Vet inte vad jag ska berätta, men en lugnare, lyhördare och lydigare hund blir nog svårt att få i livet. Hon läste de flesta människor och hundar på ett underbart sätt, startade aldrig bråk och var på trängande. Lydde husses minsta harkling och har varit koppel lös sen 3 års ålder, 5m från husse var lagom långt verbalt koppel tyckte hon. Så längre bort gick man inte, hoppade aldrig ur bilen om man inte fått tillåtelse mm. Önskar man fått snosa med dig i soffan många år till, men nu var stunden kommen!! Saknad och älskad kommer du vara länge, min Freja!
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Beklagar att Freja vandrat vidare på egen hand. Det finns glädje och saknad. Få individer kan skänka båda.Glädjen kommer i form av goa minnen minnen. Saknaden ska du hantera i nuläget.
Publicerat Oktober 7, 20169 yr Beklagar sorgen men alla varma minnen kommer att finnas kvar men det är en liten tröst just nu.