Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Husqvarna 1640 .30-06 - hit or shit?

Featured Replies

Publicerat

Hittat en i nyskick för 3500kr.

Är det en bössa med bra rykte? Nå fel dom brukar dras med?

Jag tyckte det var en fin älgklubba iaf.

Publicerat

Inget fel på bössan....förutom rekylupptagningen i orginalstocken. Däremot är priset åt helsike....bjud max 2000

Publicerat

Sexochenhalvorna är lite dyrare här i krokarna än trettinollsex i 1600/1640. Det verkliga priset är en uppgörelse mellan köpare/säljare, men det är bättre att betala lite för mycket för ett bra exemplar än alldeles för mycket för en "skabbgalt"

Utmärkt vapen. Blir trevligare att skjuta med en rakare kolv. Kom ihåg att ALLTID mata från magasinet och inte lägga patronen framför som på en push feed. Annars kan utdragaren "knippsa av". Detta är ÄNNU viktigare än på m/96 och m/98 då utdragaren är tunnare på 1600:an.

Bra utdragare, fjädern till utkastaren/slutstycksspärren och fjädern till säkringen börjar bli hårdvaluta, men annars är det ett bra bruksvapen. Har den du tittat på stål eller alu underbeslag?

Publicerat

Har en likadan, inte i nyskick men riktigt fint sprickfritt kolvträ..

Får du för en tusenlapp.. ;)

 

 

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Men älgklubba vet jag inte: enligt grannkanalen kan kalibern knappt avliva en katt....
Och absolut inte med Oryx ;)

Hahaha dagens skratt! Nä man måste nog alldeles säkert upp i mycket grövre doningar;-)

 

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Har den du tittat på stål eller alu underbeslag?

Stål om jag inte missminner mig!

Publicerat
1 hour ago Dansken sa:

Utmärkt vapen. Blir trevligare att skjuta med en rakare kolv. Kom ihåg att ALLTID mata från magasinet och inte lägga patronen framför som på en push feed. Annars kan utdragaren "knippsa av". Detta är ÄNNU viktigare än på m/96 och m/98 då utdragaren är tunnare på 1600:an.

Gäller det på Husqvarna 1900 med? Har en sån i 6,5 och ibland brukar jag bara lägga patronen löst och skjuta in slutstycket när jag skjuter ett skott i taget på banan.

Publicerat

Nej- jag menade alla med Mauser utdragare. Inte push feed.

På din 1900 kan du lugnt göra som du brukar

Publicerat

Pruta lite så att det räcker till en dämpande bakkappa. 

Publicerat

jag har också en sån till salu för en tusenlapp. jag kan maila bilder om du vill.

Publicerat
2 hours ago BigJim sa:

Har en likadan, inte i nyskick men riktigt fint sprickfritt kolvträ..

Får du för en tusenlapp.. ;)

 

 

Sexochenhalva?

Publicerat

Nä, en 30-06:a.. Blev lite "syftningsfel" då du hann posta innan mig..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.