Publicerat Oktober 11, 20169 yr Någon som vet var jag kan få tag på ett blysänke i storlek golfboll? Vill även ha tag transparent grov tråd typ 2-3 mm o minst 1.5 m längder. Har kollat efter trimmertrådnutan att hitta något vettigt. Ska snickra ihop Texas rig till vettarna.
Publicerat Oktober 11, 20169 yr Senaste leverantören jag testade, avseende sjöfågelprylar. http://www.jagtkiosken.dk/da/ Deras 250gr sänken funkar fint och Tangle free linorna är kanon. // J
Publicerat November 20, 20169 yr På 11 oktober 2016 at 22:19 Knipan sa: Senaste leverantören jag testade, avseende sjöfågelprylar. http://www.jagtkiosken.dk/da/ Deras 250gr sänken funkar fint och Tangle free linorna är kanon. // J Är det " blyägg " m hål igenom ??
Publicerat November 20, 20169 yr 4 minutes ago culot sa: Är det " blyägg " m hål igenom ?? Precis. Testade även deras spreader's och jävlar vad smutt det blev att lägga vettar
Publicerat November 20, 20169 yr ?? Varför inte använda ett dörjsänke och kraftig fiskelina. Finns i de flesta fiskeaffärer, på västkusten åtminstone.
Publicerat November 21, 20169 yr 9 hours ago culot sa: Jag hittar inte " bly ägget " på deras hemsida , kan du länka ? /P Bra fråga... lyckas inte heller hitta den nu verkar inte bättre än att de är slut/borta.
Publicerat November 21, 20169 yr På 20 november 2016 at 21:58 Tjörnbon sa: ?? Varför inte använda ett dörjsänke och kraftig fiskelina. Finns i de flesta fiskeaffärer, på västkusten åtminstone. Linan är inget problem , jag vill ha det ihåliga blyägget för då faller det ner när man ska slänga ut andvättten , och åt andra hållet när man tar upp .
Publicerat November 21, 20169 yr 14 hours ago Knipan sa: Bra fråga... lyckas inte heller hitta den nu verkar inte bättre än att de är slut/borta. Får väl maila till dom /P
Publicerat November 22, 20169 yr 3 hours ago culot sa: Får väl maila till dom /P Ah, du tänker så. klart smidigare än att bara sura, som jag brukar göra när jag inte hittar något
Publicerat November 22, 20169 yr 6 hours ago Knipan sa: Ah, du tänker så. klart smidigare än att bara sura, som jag brukar göra när jag inte hittar något Ska du shoppa nåt därifrån närmaste tiden så kan jag haka på en sändning, dom har 2 olika oversize knipor Tanglefree och Greenhead den senare är inte lika spröd i plasten, jag har en fr tanglefree som fick 5 hagel i skallen och då lossnade en stor bit på andra sidan. Var det du som höll till runt sthlm ?? / P
Publicerat November 22, 20169 yr 1 hour ago culot sa: Ska du shoppa nåt därifrån närmaste tiden så kan jag haka på en sändning, dom har 2 olika oversize knipor Tanglefree och Greenhead den senare är inte lika spröd i plasten, jag har en fr tanglefree som fick 5 hagel i skallen och då lossnade en stor bit på andra sidan. Var det du som höll till runt sthlm ?? / P Tror jag behöver inventera mängden vettar innan jag beställer fler Just nu behövs lite lagning och målning.... Stämmer bra, vi har till och med träffats i samband med beställningen av Deep Water Duck vettarna med snurrvingar. Hojjtar till om det blir aktuellt med en beställning. // J
Publicerat November 22, 20169 yr Okay ! men då håller du till i närheten av sthlm om jag inte minns fel , undrar om inte du träffade på min Fru för ett tag sedan ?? Hon hade träffat nån som skaffat Mojo-vettar med mig , jag har för övrigt skrotat luft innerslangen och kör med en 35x35 golvisolering Blå är den och 75 mm tror jag , lite svart sprayfärg på bara så vart det perfa / P
Publicerat November 24, 20169 yr 53 minutes ago andershermansson7 sa: Står mojon själv i vattnet med frigolit? Du måste ha en tyngd , jag köpte ett 5kg ankare och skar av pinnen , sparade ca 7cm och satte chackel i sen fick jag kaoa bort lite vikt