Publicerat December 5, 200619 yr Jag behöver en pannlampa, en ordentlig pannlampa! Jag har redan ett par av dessa små och praktiska diodlampor men skulle behöva en som ger riktigt bra med ljus, mycket ljus. Den skall användas vid rastning av hundar så batteritiden behöver inte vara fantastisk. Den får gärna vara uppladdningsbar. Styorlek spelar mindre roll men bekväm är ju ett plus så klart.. Har ni några tips? Har försökt leta men det är ju en djungel. Edit: http://www.avantex.ebutik.se/?artnr=2037 Det är något i denna stil jag tänkt mig. Kraftig Orienteringslampa, men vilken är bäst...? Verkar ju kosta runt 1500 med allt som behövs, finns det inga billigare?
Publicerat December 5, 200619 yr Ska du ha en riktig pannlampa så ska du ha en Silva, finns en modell som kostar runt 2500 å tror jag.... kompisen har en sån o han e skit nöjd, ska själv löpa en , nån gång... Det e lika bra o köpa en ordentlig på en gång iställe för o köpa nå halvdyrt som e ok, du kommer säkert underfund med att du nog skulle köpt den dyrare modellen när det redan är försent... köpte själv en petzl för nån tusing, skulle lagt på dryga tusingen till och köpt en silva om det hade vart idag... i det här fallet får man nog vad man betalar för... mvh johan
Publicerat December 5, 200619 yr Känner du nån som pysslar med enduro el. liknande? Tror att dom har bra koll på olika lampor... så att du kommer billigare undan, men risken är att det blir lite hpd...
Publicerat December 5, 200619 yr Författare Känner du nån som pysslar med enduro el. liknande?Tror att dom har bra koll på olika lampor... så att du kommer billigare undan, men risken är att det blir lite hpd... Nope ingen enduro i min närhet. hpd?
Publicerat December 5, 200619 yr Kolla på www.multisportshopen.se Dom har Silva 478 för 1400 spänn vilket är ganska billigt. Det är då med 4.5 Ah batteri vilket lyser i ca 1h med 20watts lampan och lite längre med 10watten. Jag har själv en sådan och den ger riktigt bra ljus. /Johan