Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

pipadapter

Featured Replies

Publicerat

Nån som har nånkoll på vad som gäller för adapter till hagelvapen? Hitta denna som såg intresant ut 

http://www.gunadapters.com/12-gauge-to-22-lr-pathfinder-series/ 

har skickat en förfrågan till polisen å avaktar svar ^^ just denna sierie finns tydligen även i 9mm å 44special kanske  något för er som tar lite större vilt i fälla? ;)

Publicerat

Formellt sett är det mindre som talar mot den än i praktiken. Jag är hyfsat säker på att du får ett ganska tätt avslag.....

/T

Publicerat
  • Författare

hahah ja nog är jag rätt säker med på att dem säger att jag inte får ha den .. men jag skicka iaf länken till dem och min allmäna fråga om vad som gäller för addaptrar ^^

Publicerat
  • Författare

menar om man inget frågar så får man inget veta iaf så är de de som är min melodi ;)

Publicerat

Det där är en pryl från svunna tider, även om den verkar vara betydligt bättre än den jag hade lagligen en gång i tiden. Användningsområdet var dock extremt litet och precisionen horribel även den bästa dagen i veckan och oddsen att få licens på en slik tingest är noll till ingen, men fråga kan man ju alltid göra.

Glöm inte att i Landet Brunsås får man inte köpa vapen för att det är roligt - det måste vara gravallvarligt och helst tråkigt och stelt, och banne den som vill testa någon ny teknologi.

Publicerat
  • Författare

hahah landet brunsås,,, tror baskemig att jag anamar det utrycket wizzard :P  Tänkte jue allavrligt börga sattsa på fällfågnsten så jag tänkte att en dyligt tingest skulle kunna underlätta betydligt för mig ^^ å med tanke på att dem verkar ha räffling genom hela så borde dem ha bättre precision ^^

Publicerat

Vid fällfångst har man för ändamålet anpassat vapen. Det blir aldrig bra att försöka förmå ett vapen till att bli någonting det inte är, och så är fallet med instickspipor också. Skall du avliva i fälla med .22LR så börjar du med ett lämpligt sådant gevär och den dagen du är så pass aktiv att du kan söka på en grytrevolver så gör du det, men instickspipa i en hagelbössa för fällfångst är ingen höjdare i min värld...

Publicerat
  • Författare

hur pass aktiv eller vad man nu ska kalla de för ska man va då innan man kan ansöka som en grytpistol? de om något sku vara smidigt som bara den ^^ tänkte just på smidigheten att  bara kunna släppa ned den i pipan å kunna avliva i fällan utan att behöva blåsa stora hål i fälla eller djur^^

Publicerat
  • Författare

har redan provat 3gånger nu å de resulterar i lika stora hål varge gång... xp  men en predator mindre är jue en predator mindre så lite svinn får man väll räkna med? ^^

Publicerat

Menar du att du har skjutit i fälla med hagel??? 

Du behöver vara dokumenterat väldigt aktiv för att få grytrevolver så det är inget du kan räkna med på ett bra tag, och det är långt ifrån alla som söker som får - bland de som är dokumenterat väldigt aktiv.

Köp ett billigt gevär i .22LR så är problemet ur världen.

Publicerat
  • Författare

jo de ska erskännas att de har jag gjort men de var innan jag skaffade min 1a kombi så nästa kommer att tas med kulpipan på den ;) mm vad kan en liten salongare tänkas gå på?

Publicerat

En .22LR kostar allt från 1000 kr till närmare 10k beroende på tillverkare och skick, men sök på Torsbo Handels eller liknande så får du se hur det ser ut på marknaden.