Publicerat Oktober 17, 20169 yr Hej Jag sitter nu och funderar på ett framtida inköp av en jakthund. Jag vill ha god tid på mig att läsa på om hunden och förbereda mig. Jag har spårhund just nu, men söker en mer drivande hund. Jag har absolut ingen erfarenhet av det och skulle behöva hjälp med ras och kurser som är bra att gå? Jag jagar hare, rådjur och älg i första hand. Den måste även fungera som familjehund eftersom vi har 3 småbarn hemma. Någon som kan hjälpa mig?
Publicerat Oktober 17, 20169 yr 1 hour ago Skogsmullen sa: Hej Jag sitter nu och funderar på ett framtida inköp av en jakthund. Jag vill ha god tid på mig att läsa på om hunden och förbereda mig. Jag har spårhund just nu, men söker en mer drivande hund. Jag har absolut ingen erfarenhet av det och skulle behöva hjälp med ras och kurser som är bra att gå? Jag jagar hare, rådjur och älg i första hand. Den måste även fungera som familjehund eftersom vi har 3 småbarn hemma. Någon som kan hjälpa mig? Det är nog lättare att få tips om du är lite noggrannare när du beskriver var/hur/vad du jagar. Ang. familjehundsdelen så funkar alla raser i hemmet. /Tony