Publicerat Oktober 17, 20169 yr Hej ! Vill väcka liv i denna fråga igen - ingen som snubblat över någon bössa -söker en bra/snygg/klassisk svs för fågeljakten """ Nyfiken på om någon på forumet känner till någon Husqvarna 310 Lyx eller DS eller Eckerman eller Ehrenpreuss som är till salu. Söker helst kaliber 20 men även en 12:a kan fungera.
Publicerat Oktober 18, 20169 yr Såg att det låg ute en Eckerman på Walter Borgs auktion som är nu på söndag.
Publicerat November 15, 20169 yr Och mina! Gav 500 för ena, tillverkad 1924, och 450 för andra, tillverkad 47 vill jag minnas... p.
Publicerat November 16, 20169 yr 14 hours ago vandraren sa: Och mina! Gav 500 för ena, tillverkad 1924, och 450 för andra, tillverkad 47 vill jag minnas... p. Har du dem kvar i orginalskick eller är de uppborrade? Om ngn av dem fortfarande har full trångborrnign så undrar jag vad du använder för övningsammo? Har själv en m51 full trångborrning som jag fortfarande inte hunnit skjuta, har en ask eley som jag tänkte köra upp men det blir ju kanske lite dyrt i längden, och framförallt hyffsat otillåtet på bana, att skjuta bly för övning.